Kajak utan serienummer?

Köpte mig en Mari 4 förra året från Eastpole. Allt gick smärtfritt till och jag är nöjd med kajaken. Men det som slår mig är den helt saknar identitetsbeteckning, i form av serienummer eller dylikt. Tycker att det borde finnas nån form av serienummer på en produkt för nästan 8000kr.. Eller?

Hur ser det ut på kajaker från andra tillverkare?

...
[Ändrat av wilhelm-tell 2005-05-27 kl 22:12]

Ibland är serienumret skrivet med tusch, ibland saknas det. I min XP har jag för mig att det är tusch plus en datummärkning i typisk plaststil, dvs en etikett med en sån där cirkel och grejor där år och datum är markerat på någe vis.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Nää, inget sånt heller. Har sökt igenom hela kajaken.

Nada.

Mezzner; sa:
Ibland är serienumret skrivet med tusch, ibland saknas det. I min XP har jag för mig att det är tusch plus en datummärkning i typisk plaststil, dvs en etikett med en sån där cirkel och grejor där år och datum är markerat på någe vis.

Det spelar väl i och för sig inte så stor roll?

Om du vill att den ska vara identifierbar så kan du ju märka den, och då lika gärna med ditt namn eller telefonnummer eller nåt.

Jag har en två måtionskajaker också och är tveksam till om det finns nåt nummer i dessa. Har inte sett nåt, men har inte sökt heller.

Min första kajak, en VKV Anita hade serienummer ingraverat på aluprofilen man fäste sitsen i.

Min nuvarande, en Point 65 (K1S ?) från ca 1998 har vad jag sett ingen originalmärkning.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips