Kajak utan serienummer?

Köpte mig en Mari 4 förra året från Eastpole. Allt gick smärtfritt till och jag är nöjd med kajaken. Men det som slår mig är den helt saknar identitetsbeteckning, i form av serienummer eller dylikt. Tycker att det borde finnas nån form av serienummer på en produkt för nästan 8000kr.. Eller?

Hur ser det ut på kajaker från andra tillverkare?

...
[Ändrat av wilhelm-tell 2005-05-27 kl 22:12]

Ibland är serienumret skrivet med tusch, ibland saknas det. I min XP har jag för mig att det är tusch plus en datummärkning i typisk plaststil, dvs en etikett med en sån där cirkel och grejor där år och datum är markerat på någe vis.

Nää, inget sånt heller. Har sökt igenom hela kajaken.

Nada.

Mezzner; sa:
Ibland är serienumret skrivet med tusch, ibland saknas det. I min XP har jag för mig att det är tusch plus en datummärkning i typisk plaststil, dvs en etikett med en sån där cirkel och grejor där år och datum är markerat på någe vis.

Det spelar väl i och för sig inte så stor roll?

Om du vill att den ska vara identifierbar så kan du ju märka den, och då lika gärna med ditt namn eller telefonnummer eller nåt.

Jag har en två måtionskajaker också och är tveksam till om det finns nåt nummer i dessa. Har inte sett nåt, men har inte sökt heller.

Min första kajak, en VKV Anita hade serienummer ingraverat på aluprofilen man fäste sitsen i.

Min nuvarande, en Point 65 (K1S ?) från ca 1998 har vad jag sett ingen originalmärkning.

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips