Kajak under 15 kg

Letar kajak att köpa och undrar om någon har tips på en lätt kajak? Helst max 15 kg. Är inte så lång, så den behöver inte vara stor. Vikten är det absolut viktigaste, då jag vill kunna lasta ensam.

Motionskajaker är lätta. Hur skall du använda din kajak?

Att få upp en kajak på ett biltak kan fixas med div knep t ex att du stöttar kajaken under aktern på en kanotkärra samt lyfter upp fören på bakre lasbågen och skjuter fram den.

Thure

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
kajak under 15 kg

En Struer Scraptus som väger ca 12,5 kg har jag. Motionskajak 520 x 52 cm lättdriven, går bra i lite sjö, kan du få överta.

Motionskajaker, som redan nämndes, är ofta lätta och kan antagligen fungera för det angivna användningsområdet, men låt mig ändå lägga till en 2-centare till diskussionen genom att peka ut Epic GPX: http://www.epickayaks.com/product/product/epic-gpx

Själv skulle jag vara en smula tveksam till att paddla så kort kajak, men då är jag stor till växten och värdesätter fartresurser, så dina preferenser kan vara annorlunda än mina.

Motionskajaker, som redan nämndes, är ofta lätta och kan antagligen fungera för det angivna användningsområdet, men låt mig ändå lägga till en 2-centare till diskussionen genom att peka ut Epic GPX: http://www.epickayaks.com/product/product/epic-gpx

Själv skulle jag vara en smula tveksam till att paddla så kort kajak, men då är jag stor till växten och värdesätter fartresurser, så dina preferenser kan vara annorlunda än mina.

Tack för tipset. Så snygg kajak! Verkar vara precis det jag letar efter.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips