Kajak under 15 kg

Letar kajak att köpa och undrar om någon har tips på en lätt kajak? Helst max 15 kg. Är inte så lång, så den behöver inte vara stor. Vikten är det absolut viktigaste, då jag vill kunna lasta ensam.

Motionskajaker är lätta. Hur skall du använda din kajak?

Att få upp en kajak på ett biltak kan fixas med div knep t ex att du stöttar kajaken under aktern på en kanotkärra samt lyfter upp fören på bakre lasbågen och skjuter fram den.

Thure

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
kajak under 15 kg

En Struer Scraptus som väger ca 12,5 kg har jag. Motionskajak 520 x 52 cm lättdriven, går bra i lite sjö, kan du få överta.

Motionskajaker, som redan nämndes, är ofta lätta och kan antagligen fungera för det angivna användningsområdet, men låt mig ändå lägga till en 2-centare till diskussionen genom att peka ut Epic GPX: http://www.epickayaks.com/product/product/epic-gpx

Själv skulle jag vara en smula tveksam till att paddla så kort kajak, men då är jag stor till växten och värdesätter fartresurser, så dina preferenser kan vara annorlunda än mina.

Motionskajaker, som redan nämndes, är ofta lätta och kan antagligen fungera för det angivna användningsområdet, men låt mig ändå lägga till en 2-centare till diskussionen genom att peka ut Epic GPX: http://www.epickayaks.com/product/product/epic-gpx

Själv skulle jag vara en smula tveksam till att paddla så kort kajak, men då är jag stor till växten och värdesätter fartresurser, så dina preferenser kan vara annorlunda än mina.

Tack för tipset. Så snygg kajak! Verkar vara precis det jag letar efter.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips