Kaffepanna för brasa/spis/kamin

Hej.
Någon som kan tipsa om en bra kaffepanna som fungerar för brasa/spis och kamin.
Skall bli en present till en kaffegalning.

Dricker inte kaffe så jag har ingen koll på vad som är bra.

Beg kaffepanna

Finns gott om kaffepannor på second hand, helt ok. Här några ur min samling, kostat 10 - 30:- De jag använder är lilltrangian, "vedpannan" samt MSR Titan.
/B

Bilagor

• P1010774.jpg
    P1010774.jpg
    27.8 KB · Visningar: 1,999
Fodral

Vill du glänsa kan du ju även försöka hitta ett passande fodral/påse till kaffepannan. Pannan kommer ju bli sotig av den öppna elden och ska den packas ned är det trevligt med ett didikerat fodral. Finns fina men dyra i läder från lemmelkaffe och i vissa nätbutiker för jakt. Men går ju bra med nåt annat också.

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Brygger i Ortliebs Melittatratt i Trangias 0,9 eller 1,4 beroende på sällskapets storlek.

gott kaffe blir det go tur

Tack för svar.
Stämmer det att trangia pannan fungerar även på spis och kamin (kokplatta)
I helgen var vi till en stuga med vedkamin med kokplatta, hade det fungerat att ställa kaffepannan på plattan?

Aluminium

Tack för svar.
Stämmer det att trangia pannan fungerar även på spis och kamin (kokplatta)
I helgen var vi till en stuga med vedkamin med kokplatta, hade det fungerat att ställa kaffepannan på plattan?

Trangiapannorna av lättmetall funkar på alla spisar utom induktionshäll.
/John

Senast ändrad:

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.