Kaffe!

Håkan K; sa:
Raskesven; sa:
Raskesven, som fortfarande väntar på en kaffepanna i Titan.
Ta kontakt med Trangia (www.trangia.se), de kanske kan göra en åt dig.

/Håkan
Jag skrev till Trangia och förhörde mig om varför de inte tillverkar kaffepannor i Titan. Svaret jag fick:

"Att vi inte tillverkar kaffepannan i titan beror på att maskinkostnaderna blir så hög. Om vi skall tillverka kaffepannan i titan måste företaget investera i nya dyra maskiner. För att få ut rätt pris för kaffepannan, innebär att kunden får betala så mycket så det är ingen som kommer att köpa kaffepannan."

Jag får nog fortsätta köra på min nästan nya MSR kaffepanna i rostfritt, viken jag ju blev nöjd med.
 
Rymd-âldern nâr de svenska fjállen

Kaffe-panna i Titan!

All övrig debatt om tekniska frilufts-material faller platt till marken som varandes rena stenâldern!

Mvh / Mats (som nu sitter av nàgra timmar till pà jobbet för att sedan njuta av en tre veckor làng sommar-semester i SVERIGE! Jiiippii!!)
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Raskesven; sa:
Jag får nog fortsätta köra på min nästan nya MSR kaffepanna i rostfritt, viken jag ju blev nöjd med.

Men dom har den i Titan...

titan_kettle.jpg
 
Re: Rymd-âldern nâr de svenska fjállen

malindo; sa:
Kaffe-panna i Titan!

All övrig debatt om tekniska frilufts-material faller platt till marken som varandes rena stenâldern!

Mvh / Mats (som nu sitter av nàgra timmar till pà jobbet för att sedan njuta av en tre veckor làng sommar-semester i SVERIGE! Jiiippii!!)
Jag tycker att det är just i kaffepannan som titan verkar komma mest till sin rätt. Lätt som alu, men reagerar inte med kokkaffet. Tåligt som stål, men lättare.

God tur under semestern!

Mvh Raskesven
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Re: Rymd-âldern nâr de svenska fjállen

malindo; sa:
Kaffe-panna i Titan!

All övrig debatt om tekniska frilufts-material faller platt till marken som varandes rena stenâldern!
Precis, egentligen borde man be clindh att stänga alla diskussioner om friluftsprylar, då vi tycks ha nått klimax i denna tråd...

malindo; sa:
Mvh / Mats (som nu sitter av nàgra timmar till pà jobbet för att sedan njuta av en tre veckor làng sommar-semester i SVERIGE! Jiiippii!!)
Var? Jag skulle oxå vilja ha 3 veckors semester...

/Håkan
 
Semester i Sverige: relaxa, njuta av att kunna andas och röra sig utan att svettas och flámta, ligga pà grásmattor och dega, làta ungarna springa omkring och hoppa, skärgârdsbât, Skansen, Vasa-skeppet, bila lite i Sörmland/Uppland... Härligt!!

Ingen vandring, ingen Gore-Tex, inga ryggsáckar...

Mvh / Mats
 
malindo; sa:
Semester i Sverige: relaxa, njuta av att kunna andas och röra sig utan att svettas och flámta, ligga pà grásmattor och dega, làta ungarna springa omkring och hoppa, skärgârdsbât, Skansen, Vasa-skeppet, bila lite i Sörmland/Uppland... Härligt!!

Ingen vandring, ingen Gore-Tex, inga ryggsáckar...

Mvh / Mats
Idag är det 31 grader celcius i skuggan i Stockholm, så det blir nog lite svett och flämt även här:)
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.