Känslighet på 60CSx?

Min Vista måste jag ha liggande uppe på axeln när jag är ute i stad, skog och mark, för att få satellitkontakt. Hur är det med 60CSx? Kan man ha den hängande i bältet/livremmen och ändå ha bra satellitkontakt? Någon som vet?

Göran

goranwi; sa:
Min Vista måste jag ha liggande uppe på axeln när jag är ute i stad, skog och mark, för att få satellitkontakt. Hur är det med 60CSx? Kan man ha den hängande i bältet/livremmen och ändå ha bra satellitkontakt? Någon som vet?

Göran

Efter att ha använt min 60CSx några dagar nu så kan jag säga att mottagningen är helt övelägsen en gammal Vista, som jag själv haft förut. Bara steget från Vistan till 60CS gav en tydlig förbättring. Och 60CSx åker åttor om CS i mottagningskänslighet.

Jag skulle tro att du kan ha en 60CSx mellan skinkorna utan minsta problem med mottagningen, vilket kan vara bra på vintern då batterierna då håller sig varma... :)

MVH Tony

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Den fungerar...

...jättebra tycker en annan GPS-nybörjare som jag. Har den oftast innanför jackan när jag är ute och cyklar. I bilen har den inte heller några problem med att hålla kontakten med sateliterna utan extern antenn.
Inga problem att återfå kontakten med sateliterna efter att ha åkt igenom Muskötunneln. Det tog uppskattningsvis 30-40 sekunder att återfå kontakten.

Helt otrolig...

Sitter med min nyinköpta Garmin 60 CSX framför mig. Har kopplat upp den mot datorn och labbar lite med Fugawi. Trots att jag sitter inomhus så toklåser den på ett stort gäng satelliter!! Har aldrig varit med om känsligare GPS!

//Per

Min StreetPilot c550 fungerade inomhus på jobbet, i en lokat där det är idel betong- och plåtväggar, samt ett ynkligt takfönster drygt tio meter bort.
Det räckte.

Anders

Jag instämmer helt vad gäller 60csx. Och utomhus verkar det vara helt omöjligt att tappa satelliterna. Fantastisk mottagning!!
Göran

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips