Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Min Vista måste jag ha liggande uppe på axeln när jag är ute i stad, skog och mark, för att få satellitkontakt. Hur är det med 60CSx? Kan man ha den hängande i bältet/livremmen och ändå ha bra satellitkontakt? Någon som vet?
Min Vista måste jag ha liggande uppe på axeln när jag är ute i stad, skog och mark, för att få satellitkontakt. Hur är det med 60CSx? Kan man ha den hängande i bältet/livremmen och ändå ha bra satellitkontakt? Någon som vet?
Efter att ha använt min 60CSx några dagar nu så kan jag säga att mottagningen är helt övelägsen en gammal Vista, som jag själv haft förut. Bara steget från Vistan till 60CS gav en tydlig förbättring. Och 60CSx åker åttor om CS i mottagningskänslighet.
Jag skulle tro att du kan ha en 60CSx mellan skinkorna utan minsta problem med mottagningen, vilket kan vara bra på vintern då batterierna då håller sig varma...
...jättebra tycker en annan GPS-nybörjare som jag. Har den oftast innanför jackan när jag är ute och cyklar. I bilen har den inte heller några problem med att hålla kontakten med sateliterna utan extern antenn.
Inga problem att återfå kontakten med sateliterna efter att ha åkt igenom Muskötunneln. Det tog uppskattningsvis 30-40 sekunder att återfå kontakten.
Sitter med min nyinköpta Garmin 60 CSX framför mig. Har kopplat upp den mot datorn och labbar lite med Fugawi. Trots att jag sitter inomhus så toklåser den på ett stort gäng satelliter!! Har aldrig varit med om känsligare GPS!
Min StreetPilot c550 fungerade inomhus på jobbet, i en lokat där det är idel betong- och plåtväggar, samt ett ynkligt takfönster drygt tio meter bort.
Det räckte.
Det är när mobilen sätts i flygplansläge inför 9 dagars batterispar som det slår till. Jag lämnar världen nu. Det är ett avsked som skrämmer, smärtar ...
3 kommentarer
En fjällvandring kanske flyktigt bara handlar ofta om att förflytta sig mellan punkt A. till punkt B. och vad som händer däremellan. Om man däremot ...
4 kommentarer
Vi från Skåne Vandring Community har vandrat längs West Highland Way (WHW, även kallad) under vår årliga långresa. Den klassiska leden längs med de ...
Hold your horses…eller Sakta i backarna!
Jag sitter vid jokken Njabbejokkå vid backen ned till Suorva. Jag sitter här och pustar efter den mycket ...
6 kommentarer
Norra Mora vildmark är ett stort naturreservat i det nordvästra hörnet av Mora kommun, drygt 6 mil norr om Mora. Stora delar av området ligger mer än ...
2 kommentarer
Kilimanjaro-dagboken, del 3
”Jag mår lite bättre idag”, sa Richard när vi alla samlades i mattältet för frukost. ”Jag tog en paracetamol och tro ...
1 kommentar
Allt började med en fråga: ”Vad ska du göra efter det här?” Det var efter att jag fått utmärkelsen ”Årets näräventyrare 2012” och mina äventyr börjat ...
Sommaren 1811 var det revolutionär stämning bland allmogen. Tvångsutskrivningar till Sveriges deltagande i Napoleon-krigen var minst sagt populärt. ...