Kängköp?

Ivve

Gäst
Hejsan! Jag hade tänkt att köpa ett par vandringskängor, funderar på lundhags men de verkar lite svåringångna. Jag har ganska breda fötter så det är långtifrån alla kängor som passar mej utan att få en massa kall luft framför tårna om vinter och andra kalla stunder. Tips mottages med tacksamhet. /Ivar

prova dig fram

Lundhags eller Meindel eller något annat bra märke. Välj den som verkar passa. Prova många! Be att få gå en tur på stan. Värt att tänka på om du som mig har svaga vrister så ger inte Lundhags kängor riktigt stöd ovanför cellgummit.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
La Sportiva

Koepte ett par La Sportiva(m-hike) ett par veckor sedan, ett mycket bra koep hittills. Tog ungefaer 10 km att gaa in, men sedan dess inga problem.

/nicolaus

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips