K2 workStinx?

Snart!

Hoppas på att få provköra mina 10.EX 198 snart så jag återkommer med åsikter om dom.
Har dock kört ett par banditXX 188 en dag och dom kändes lättåkta och mkt allroud. Inte alls bara en puderskida utan helt funkis till det mesta!

AK-Launcher

Har haft mycket skidtid på AK-Launcher som i princip är samma skida som WorkStinx.

Detta är en ruskigt skön skida o man får verkligen en riktigt skön surfkännsla med såhär pass breda skidor. Körde faktiskt det mesta på fatskis förra vintern. Allt från puder till hårdare pist. Den enda gången då jag inte gillade dom va i riktigt tajta rännor o chutes. Från o med nu kommer jag aldrig mer köra telis med annat än fettos då jag åker offpist. O vem åker annat än offpist?

Ak Enenmy då?

Var inne i skidbutiken och de rekommenderade:

1. Ak Enemy. Mjuk och med twintip, skulle göra den till en riktig kalasskida.
2. Scott Octane BM. Lätt, men styvare. Mao lite bekvämare uppför på topptur
3. Atomic Tenex. Snyggast enligt mig. Styvare än Ak Enemy. Ganska lätta.

Vad tror ni.

Ak Enemy gräver ett djup hål, 6400 kr + bindningar (1500) + nya hudar (1300). Svettigt.. Men jag gillar mjuka skidor, annars hade nog Tenexen legat bra till.

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.