K2:s nya telisar ?

Hej !
Har någon nån åsikt om K2:s nya feta skidor
World Piste eller Super Stinx, de verkar ju breda och bra, för jag är ju ute efter bra surf i
djupsnön.

World Piste ju hela 107 mm upptill och 75 vid midjan vilket verkar borga för fin surf.

Jag åker just nu på Rossignol Big Betrhod vilket också är en offpist-skida (94-68-83) men inte tillräckligt bred tycker jag.Dessa funkar rätt OK för mig i pisten eftersom jag inte direkt kör carvingssvängar.

Har nån tips på andra feta skidor ?

Undrar, Mats Frank, Kittelfjäll...flåt..Umeå

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Work Stinx

K2 kommer ut med sin riktiga Tele-fatski i Descember, i alla fall i USA. Den har samma mått som AK Launcher som förövrigt är en otrolig skida i off-pisten men Stinxen är lite mjukare och mer förlåtande. Blir till att inhandla den så fort det går...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips