Justera ryggen på en Matrix?

Läste på annat håll i detta forum om Haglöfs Matrix. Tråden är dock så gammal att jag startar en ny... Jag har en Matrix 70 som jag köpte innan sommaren inför vår vandring. Jag har aldrig haft en så skön rygga. I den gamla tråden talade man om en möjlighet att anpassa rygglängden på Matrix. Vad jag har kunnat bedöma så går den inte att justera i ryggen, men det hade ju varit bra om det gick (om någon annan än jag ska bära den). Någon som vet om det stämmer och hur gör man isf?

Visst kan man justera den. Det finns en ryggplatta som sitter fast med kardborre. Det går att sticka ner handen och lossa på den och flytta den upp eller ner, allt efter behag.

HåkanF

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips