Julkappar

Jag börjar ana orosmoln i horisonten, bränd av livet så konstaterade jag och en förtrogen en gång följande slutledning:

När sambo/fru börjar möblera om i vardagsrummet så är det lika bra att packa väskorna. Grejen är den att när hon har tittat på soffan ställd mot rummets alla olika väggar i sin jakt på förnyelse så inser hon till slut att det är varelsen i soffan som är huvudproblemet. Då åker man ut.

Om jag nu lägger ihop denna tråd med den som var full med erotiska teckningar, nya soffor och bokhyllelösa vardagsrum så vill jag bara höja ett varningens finger, absolut inte måla fan på väggen, men om du nu har någon goding i reserv så är det kanske läge att aktivera detta lite och börja packa en flyktväska.

Hmmm, de e därför sminkkontot rusat i höjden på sistone....hmmm tack consono, här gäller det att hålla godbiten rätt i mun, eller hur de nu va...
 
Har hon en egen kamera? En liten söt tjejig passande byxfickan?
Låt henna bara vara med och välja färg, själv tjurade jag i en hel
timme när maken köpte friluftsdator (dessa prylfixerade orienterare)
utan att fråga mig vilken färg den skulle ha.
Fast vet du inte vad hon vill ha kan väl ett presentkort vara bra...
Eller skaffa något ni båda vill ha, men som är i dyraste laget. Ge
en halv av något alltså, då slipper hon ju också julklappsbekymret!
 
Ber om ursäkt, Ditt inlägg är bra. Jag förbluffades bara av den respektlösa tonen i många andra inlägg och blev lite väl kategorisk.

Jag ändrar mitt uttalande till: "Äntligen ett vettigt inslag i en sen länge gubbsjuk diskussion"

Även Anna är saklig.
 
Ber om ursäkt, Ditt inlägg är bra. Jag förbluffades bara av den respektlösa tonen i många andra inlägg och blev lite väl kategorisk.

Jag ändrar mitt uttalande till: "Äntligen ett vettigt inslag i en sen länge gubbsjuk diskussion"

Även Anna är saklig.

är det bara jag som inte fattar vad som är gubbsjukt och respektlöst, det fanns däremot 2 ironiska inlägg..men det är en tolkning, jag tolkade troligtvis de inäggen du såg som gubbsjuka som ironiska.. jag vet faktiskt inte vad som är rätt men med tanke på skribenterna så sätter jag en peng på ironi.

(sen kan är frågan konstig), ett julklappstips till en kvinna.. jaha.. vilken kvinna, hur gammal, intressen, er relation osv. berätta mer om personen så kommer nog bättre svar)
 
Vissa av oss, jag nämner inga namn, lider av svårtolkad ironi, fölåt...:(

Det där tipset om gemensam julklapp har vi kört med sista åren, o herregud va med pengar det plötsligt får kosta, så det bukar bli rejäla doningar.
 
Vissa av oss, jag nämner inga namn, lider av svårtolkad ironi, fölåt...:(


***********************VARNING************************
Detta inlägg kan uppfattas ironiskt av känsliga läsare.

Jag förlåter dig, Peter;)


Jag trodde inte att ämnet var så allvarligt, ber om ursäkt för den gubbsjuka ironin i tidigare inlägg. Skall aldrig mer upprepas






(Nu ljög jag dessutom.)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.