Jagar en REJÄLT kraftig byxa! Help.

Pfanner

Håller med tidigare svar, PFANNER är riktigt hållbara!

Har slitit ordentligt på deras arborist byxa - utan att den gått sönder, om man undantar något sågjack från motorsågen!
 
Tusen tack för många BRA svar.
Några heta kandidater ser ut att finnas. Jag har också fått upp ögonen för ngr nya märken och modeller (inte minst ngr med intressanta lösningar).

Lundhagsbyxan som Niklas tipsar om ser fin ut.
Eritos tips om Haglöfsbyxan tackar jag också för.
Megin-byxan är intressant.
Den hetaste kandidaten spec.mässigt är Minus 3L Pants_L som fafner tipsar om. Mycket intressant, men kanske inte den hetaste rent utseendemässigt.

Jag vill tillägga att jag använt liknande byxor från både Haglöfs, TNF och Lundhags tidigare. Haglöfsbyxan var alla tiders favorit.. använder den fortf efter över 10år - även om den är på vippen att falla i trasor snart. Elastisiteten är väck och sömmarna spricker upp här och var. Den har tjänat mig väl i många år. IMPAD. Nästan lika impad av Lundhags byxa, det som drar ner betyget för den är att stretchen har nopprat sig en del och att ventilationsöppningen från midjan och ner gör att fickorna inte är helt säkra att förvara småsaker i..

Vi får se hur det blir.
Nu har jag FINA tips, med er hjälp! Tack.
MVH Niclas
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
MikeMike Kraftig symaskin köpes? Utrustning allmänt 0

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.