Jagar en REJÄLT kraftig byxa! Help.

Hej
Jag försöker reda ut marknaden, i jakt på en rejält kraftig byxa.
Det känns en aning genant att ställa frågan då jag själv sålt friluftsprylar i många år, i olika sammanhang.
Gräver ner stolthetskäppen och ställer frågan :cool:

Nyckelkvaltieter:
Kraftig stretch. Tex Schoeller,

Förstärkning, ja i knän och stuss. Gärna också på insidan byxbenen längst ner. Kevlar är fint men inget supermåste.

Damask? Byxan får mer än gärna ha damask på insidan benslutet med elastiskt slut som sluter hyfsat tätt mot skon. Om byxbenslutet dessutom kan justeras i vidd med rem mot skon är det ännu bättre!
Membran, ja tack.

Prassel? Nej tack, så tyst som bara möjligt är.

Helt vattentät? Nej, vattentätt (i ordets rätta bemärkelse!) behöver det inte vara.

Fickorna, är inte så värst noga, den detaljen brukar jag komma överens om hos de flesta producenter.

Ventilation längs benen, spelar ingen roll, så länge kvaliteten på blixtlås och komponenter är i topp så att de håller.

Vikt, helt underordnat min önskan om slitstyrkan.

SCHNyggnessfaktor.. det är inte alls så viktigt,, även om det är viktigt.
Jag tänker som så att de flesta producenter tvingas tänka på det idag och jag brukar sällan klaga :)

Förböjda knän? Ja tack, det är bra i kombo med stretch. Allt för rörelsefriheten.

INGET parti på byxan skall ha sån där tunn stretch.. (ungefär som i ljumskparitet på Fjällrävens KEB) Det ger vika alldeles för lätt och är kasst i en åretruntbyxa.

Hög/låg midja? Hmm, beror på modellen i övrigt.

Ngr matchande förslag??

/Niclas
 
Varför stretch? (endast för rörelsefrihet? Finns många pösig(are) byxor som erbjuder det också)
Om du utesluter det så öppnar det för många varianter.
 
Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
MikeMike Kraftig symaskin köpes? Utrustning allmänt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.