Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Googla på Montbell! Finns till och med med kort ärm, så du kan välja allt mellan väst till jacka.
Eller Patagonia, har också några tunna fina dunisar.
Eller Rab.
Finns en del gamla diskussioner om olika tunnis-dunisar på forumet också, kanske får du tips om märken/modeller.
Men, kanske är det inte dun du söker? De riktigt tunna brukar ofta ha syntetfyllning, och då har du plötsligt minst ett tiotal modeller att välja mellan. Dunplaggen är oftast lite mer voluminösa, vilket ju nyttjar dunets loft bättre.
Mountain Hardwear har också en lätt dunjacka.(namnet ur minnet)knappt 400gram.
Jag kan ha den under min regnjacka som är rätt slimmad i modellen,(Marmot Essence).
Den är dessutom nog varm som vinterdunjacka.
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...