Jag har tänkt bo i ett tält ett par år

Jag skall ut och cykla i nord och syd Amerika och hoppas på att kunna vara ute runt två år och bo en stor del av tiden i mitt tält. Vilket tält tror ni kan passa mig?

Priset får inte springa iväg allt förmycket, då jag kommer att leva på en ganska tight budget. Smärtgränsen går runt 3000 men gärna närmare två.

Jag har tänkt mig ett 2-mannatält med absid, där man kan laga mat.
Tältet måste vara självstagande, så att jag kan slå upp det överallt och givetvis vara slitstarkt om det skall hålla hela tiden. Jag har även tänkt använda mig av en extra presenning för att spara på golvet. Tältet behöver inte vara superlätt, men jag vill inte släpa på alltför många extrakilo uppför bergen.

Jag kan köpa tältet i Sverige, Frankfurt eller Las Vegas om ni tror att det blir billigare.

Är det någon som har något förslag så dela gärna med er

Mvh Andreas

Senast ändrad:

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag skulle i alla fall lägga lite extra pengar på tält om jag skulle bo i det ett par år. Handla i USA.

Det finns tält specialgjorda för att ha cykeln i absiden. Marmot tror jag.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips