Jag flyttar ut i tält permanent! [1 år?]

Det är fullt krig överallt nu ,i forum,diskussionsgrupper,radiobilar står i ljusa lågan ålderdomshem har rullatorroadrage,syföreningar knivslagsmål t.o.m på knattediscon viner läskeblaskflaskor o stolar och i terrängen framför mig har jag skarpautomateld och rotetvåan Emma goes wild

Haha inte klokt fan - nu ska ja fan åla iväg med ANPVS nvggoggles o hämta bilen..

Suck

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag vet inte vad jag ska säga. Har varit lite AFK, och plötsligt är tråden full av att jag tror jag är något, gör något och att jag bryter lagen osv.

Jag känner att den sorts otrevligheter passar bättre andra platser. Tycker ni jag gör något fruktansvärt vid att sova utomhus så jaja, då borde ni kanske fundera lite själva. Jag försöker verkligen inte "vara någon", jag gör bara något jag tycker är kul - och tar med mig alla erfarenheter (inklusivt fixa mina grejer när jag snubblar över dom och förstör grejer) och försöker lära av det. Jag är kanske orealistisk, men jag har det åtminstone kul medan jag är det.

Till alla som kommer med goda tips:
Tack! Jag uppskattar alla tips, information om tvättomater, hur hålla mig o min mat torr, hur hålla mig vid liv och så. Jag ska läsa allt, men behövde bara just nu klämma ut av mig att jag inte försöker bli någon ny Jesus.

Och jag har ingen ambitioner om att behöva sova alla nätter ute, men att jag huvudsakligen ska sova ute. Naturligtvis tackar jag ja till erbjudanden om en soffa om det känns lämpligt, och om jag hade tackat ja om jag annars bodde inomhus också. Jag har inga ambitioner om fanatism :)

Återkommer med mer!

Vad kul att du är tillbaka i tråden Samuro.

Skall med glädje och intresse ta del av dina erfarenheter framöver.

Lycka till!

Jag försöker verkligen inte "vara någon", jag gör bara något jag tycker är kul - och tar med mig alla erfarenheter (inklusivt fixa mina grejer när jag snubblar över dom och förstör grejer) och försöker lära av det. Jag är kanske orealistisk, men jag har det åtminstone kul medan jag är det.

Om du nu menar att det du gör inte är tänkt att vara nåt intressant så varför startar du en blogg om det och en forumtråd?

När jag gör saker för min egen skull så gör jag dem för min egen skull, jag skriver inte ens om dem på Facebook eller lägger upp bilder på Instagram. Det är väl därför som jag har så svårt att förstå dig.

Jag "hänger" gärna en natt ute i skogen i gbg som support;)....kommer nog lägga ut det på FB och blogg med!

Om någon får panikångest av detta så må det va hänt;)

Samma här! Säg till om du vill ha sällskap

P.s

I Sverige så får folk tuppjuck om man är snygg och intelligent, been there done that!
Man måste vara en grå alzheimershög med.sosseflagga på bröstet annars är.man spänd.
Haha!

Och jag har ingen ambitioner om att behöva sova alla nätter ute, men att jag huvudsakligen ska sova ute. Naturligtvis tackar jag ja till erbjudanden om en soffa om det känns lämpligt, och om jag hade tackat ja om jag annars bodde inomhus också. Jag har inga ambitioner om fanatism :)

Återkommer med mer!

Inser TS allt han hade sluppit läsa på utsidan om han hade skrivit detta med en gång och inte Citat: I midten av januar flytter jeg ut i telt i Gøteborg, der jeg bor og studerer til sykepleier. Pilotprosjektet varer til 1. mars, når det som forhåpentligvis blir et helt år sammenhengende i telt starter.

- pinsam pudel...... Likes samhället på nätet i ett nötskal.

Om du nu menar att det du gör inte är tänkt att vara nåt intressant så varför startar du en blogg om det och en forumtråd?
När jag gör saker för min egen skull så gör jag dem för min egen skull, jag skriver inte ens om dem på Facebook eller lägger upp bilder på Instagram. Det är väl därför som jag har så svårt att förstå dig.
Det har inte jag. Man kan ju vilja starta en blogg, FB-sida, forumtråd eller dylikt för att bolla tankar och idéer med andra, utan att det man gör måste vara "intressant" i den IMHO inskränkta bemärkelse du verkar ge ordet: "en ovanlig prestation med definierade spelregler":
(...) Det är vansinnigt spännande, och inte alls så svårt som jag trodde - men jag vill gärna prata och fråga lite här på forumet.
Först och främst undrar jag på er egna erfarenheter av att bo på 'utsidan' över längre perioder?
(...)Vad är er spontana tanker? Tips? Råd? Frågor? (...)[/IMG]
Synd att vi gett TS ett så konstigt och faktiskt föga representativt första intryck av Utsidans annars vänliga och generösa forum. Betydligt mer aningslösa uppslag och funderingar dyker upp här, och jag tycker vi brukar svara betydligt mer inlevelsefullt än i denna tråd.

Till TS: eftersom du funderat en del på matfrågan så kanske du har nytta av att kolla i avdelningen "Friluftsmat", t ex här, här , här och här. Den sista länken är dock till en artikel (även där finns flera fina).
Allt är inte veganskt, men väldigt mycket :)
Lycka till!

Nej lika lite som att det är du definitionsminister så bestämmer du vad andra vill skriva om däremot så bestämmer du själv vad du vill skriva om.

Ge TS stöd i hanses projekt, eller strunta i det om det enda du kan är att gå efter är jantelagen, du ska inte tro att du är något. Tänker att du är en sådan som istället för att säga grattis till någon tagit körkort säger "Jaha? Körkort, det har jag redan.". :/

Jag tycker att TS både ska skriva och köra på och blir det inte som det är planerat så blir det en intressant historia ändå.

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips