jag behöver en vår sommar jacka

micke

Gäst
jag letar efter en vår sommar jacka som jag kan ha i skogen och i stan, jag funderar på att skaffa en grön jacka typ militär eller som Fjällräven men jag vet inte vart jag kan hitta en billig jacka eller om det är dumt att köpa en sådan jacka.

Jag gillar inte plast jackor har du nått tips eller så

Lundhags jackor

Jag har haft en lundhagsjacka nu i ett år som både höst vinter vår och sommarjacka och jag kan bara rekommendera den. Det är 35 % bomull och 65 % polyester som är teflonbehandlat. Jag har inte gjort nåt med den förutom tvättat en gång och följt tillverkarnas råd och den har fungerat bra både i skog och i stan! Kommer inte ihåg vad den heter men det är den kortare modellen.

/Patrick

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Fjällräven jackor

Själv har jag köpt en Fjällräven Grönlandsjacka som vår och sommarjacka och än så länge funkar den bara bra, så den kan jag tipsa om

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips