Jämtlandsfjällen i oktober

Hej!

Skall bege mig ut på tur i Jämtlandsfjällen nu i oktober och undrar om någon här har lite erfarenhet av detta? Någon som varit där nyligen och kan berätta om hur vädret, ev. snö etc. varit? Kommer inte att ta med snöskor eller annan vinterutrustning utan räknar "kallt" med att undvika alltför mycket ev. snö.

Andra tips, ideer eller annat angående detta?

Mvh

Vet inte vart du ska men Blåhammarens prognos säger snö kommande fem dagar. Jag var med om snö i slutet av september ett år en bit norrut, norr om Valsjöbyn. Några centimeter går ju bra men kolla så det inte är risk att du måste pulsa, inte roligt att gå genom eventuellt stenskravel med snö övanpå. Lycka till!

http://www.klart.se/väder-blåhammaren.html

Hej!

Skall bege mig ut på tur i Jämtlandsfjällen nu i oktober och undrar om någon här har lite erfarenhet av detta? Någon som varit där nyligen och kan berätta om hur vädret, ev. snö etc. varit? Kommer inte att ta med snöskor eller annan vinterutrustning utan räknar "kallt" med att undvika alltför mycket ev. snö.

Andra tips, ideer eller annat angående detta?

Mvh

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips