Isläget på Tämnaren?

Hur är isläget på vår närmste och oftast först frusna största sjö?
Är det åkbart? Hur är kvaliten, hållbarheten mm?
Undrar jag.
Ingvar

jonas@tofters.se (Jonas Ettemo)

Gäst
Blötsnö på Tämnaren

I Östervåla (centralorten närmast Tämnaren) har det snöat tung blötsnö hela dagen och nu droppar det smältvatten ur stuprören. Jag har inte varit ute på sjön men jag tror inte att det är åkbart med tanke på att det har snöat här uppe från och till sedan i måndags.

Ha det gott! Jonas Ettemo

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

jonas@tofters.se (Jonas Ettemo)

Gäst
Ca 4 cm blötsnö på isen.

Nu har jag varit ut på Tämnaren och tittat på isläget. Förnärvarande ligger det ett blötsnölager på isen men det finns stora uppblötta snöpartier en bit ut från land (på den norra delen). Just nu är det +3 grader i Östervåla och till helgen har man lovat minus grader och kanske snö.... Blir det minus grader och ingen snö så kanske, kanske det går att åka på en knöglig is på söndag.

Ha det gott! / Jonas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips