Isen efter Vikingarännet?

Körde i söndags Vikingarännet på ok is.
Undrar nu: Hur är isen i Vikingarännets spår så här veckan efter tävlingen? Tänker ta en tur på lö el sö och åker gärna där isen är bäst.

Enligt uppgift från en bekant så är det åkbart men inte njutbart. Han rekommenderade inte vikingaslingan just nu. Tyvärr vet jag inte närmare om det kan finnas bättre partier.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Kommunernas oc<h andras information?

Tack för svar.
Enl uppgift från Vikingarännets kansli kommer slingan att hållas i skick av resp kommuner åtminstone från Sigtuna o söderut. Förhoppningsvis görs det inför instundande veckoslut, efterom minusgrader är att vänta. På söndag avser jag att köra. Tacksam för fler svar.

Körde förra lördagen och förr förra söndagen båda ggr mycket tydlig trend. Isen var mycket bra på ekoln och vidare ner till erikssund, okej till sigtuna, mindre okej till Kairo, bra till kungsängen , fruktansvärt hemsk till hässelby, har svårt att föreställa mig att det skulle ha ändrats så radikalt så att inte ekoln fortfarande är i en klass för sig.

Mikael

Bara Skarholmen - Hammarskog i lördags. Varierande is. Ibland mycket bra, bitvis rätt knaggligt. Under den halvtimme vi fikade vid Vreta Udde trillade 4 åkare i samma lömska översnöade längs-spricka.

Behövs nog ett rejält töväder och lite kyla på det.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips