Isen efter Vikingarännet?

Körde i söndags Vikingarännet på ok is.
Undrar nu: Hur är isen i Vikingarännets spår så här veckan efter tävlingen? Tänker ta en tur på lö el sö och åker gärna där isen är bäst.

Enligt uppgift från en bekant så är det åkbart men inte njutbart. Han rekommenderade inte vikingaslingan just nu. Tyvärr vet jag inte närmare om det kan finnas bättre partier.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kommunernas oc<h andras information?

Tack för svar.
Enl uppgift från Vikingarännets kansli kommer slingan att hållas i skick av resp kommuner åtminstone från Sigtuna o söderut. Förhoppningsvis görs det inför instundande veckoslut, efterom minusgrader är att vänta. På söndag avser jag att köra. Tacksam för fler svar.

Körde förra lördagen och förr förra söndagen båda ggr mycket tydlig trend. Isen var mycket bra på ekoln och vidare ner till erikssund, okej till sigtuna, mindre okej till Kairo, bra till kungsängen , fruktansvärt hemsk till hässelby, har svårt att föreställa mig att det skulle ha ändrats så radikalt så att inte ekoln fortfarande är i en klass för sig.

Mikael

Bara Skarholmen - Hammarskog i lördags. Varierande is. Ibland mycket bra, bitvis rätt knaggligt. Under den halvtimme vi fikade vid Vreta Udde trillade 4 åkare i samma lömska översnöade längs-spricka.

Behövs nog ett rejält töväder och lite kyla på det.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips