Isar nära Kungsbacka? Nu.

Glsk...

... alltså Göteborgs Långfärdsskridskoklubb borde vara ett bra alternativ för din del. Gå in på www.glsk.se eller kontakta klubben via:
Göteborgs Långfärdsskridskoklubb
c/o Jonny Hansson
Övre Majorgatan 14 C
413 08 Göteborg

Notera att de ogärna lämnar ut isinformation till icke medlemmar

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hej Jan, Jag är medlem redan. Och fråga mig inte varför jag frågar här då, för det svaret orkar jag inte ge. :) Men frågan är fortfarande aktuell, kan någon nämna bra sjöar i Kungsbackatrakten?

skridsko.net

På sidan www.skridsko.net, som du då har tillgång till, så kan jag läsa bl a följande under en israpport från dina hemtrakter: "Läs GLSKs färdrapport "Isspan på 7 sjöar" 12 feb. Info om svaga partier".
Rapporten kommer från en sjö som benämns som "Väl åkbar" per idag, 12feb

Ok. No worries. Vi släpper den grejen. Orkar/kan inte förklara. Tack för visat intresse och allt gott till er där ute!

(Att sedan frågan faktiskt någonstans på en annan nivå i grunden handlade om att inte släppa medlemsinformation till ickemedlemar orkar jag alltså inte en försöka förklara.)

Bra!

Ok. No worries. Vi släpper den grejen. Orkar/kan inte förklara. Tack för visat intresse och allt gott till er där ute!

(Att sedan frågan faktiskt någonstans på en annan nivå i grunden handlade om att inte släppa medlemsinformation till ickemedlemar orkar jag alltså inte en försöka förklara.)

Då så! Jag förstår att "frågan faktiskt någonstans på en annan nivå i grunden handlade om att inte släppa medlemsinformation till ickemedlemar", så det behöver du inte förklara ;-)

Glsk

Alla medlemmar i GLSK har inte tillgång till Skridskonätet. Efter vad jag förstår måste man först gå igenom en gratis utbildning (välkommenträff).

Ulf

Gomorron, jag har tillgång till allsköns underbar information här och där. Exempelvis allt jag önskar och behöver på GLSK. Så för min skull går det utmärkt att släppa den här frågan nu. Man kan kanske säga att jag tror (!) att den löste sig själv på klart oväntat sätt...

Om det är så att det knoppats av andra spännande frågor av "off-topic-karaktär" så är det såklart alldeles förträffligt att hantera dem i denna tråden. Tjingeling! //Patric

Senast ändrad:
Alla medlemmar i GLSK har inte tillgång till Skridskonätet. Efter vad jag förstår måste man först gå igenom en gratis utbildning (välkommenträff).

Intressant .... så de medlemmar i GLSK som inte har genomgått välkommenträffen får alltså inte tillgång till isinformationen och får heller inte följa med på turerna?? Tja, det är väl bara att konstatera att man inte är fullvärdig medlem där förrän man gått igenom välkommenträffen - det enda sådana medlemmar har rätt att göra är att betala medlemsavgiften.... :-/

Intressant .... så de medlemmar i GLSK som inte har genomgått välkommenträffen får alltså inte tillgång till isinformationen och får heller inte följa med på turerna?? Tja, det är väl bara att konstatera att man inte är fullvärdig medlem där förrän man gått igenom välkommenträffen - det enda sådana medlemmar har rätt att göra är att betala medlemsavgiften.... :-/

Fungerar inte riktigt på det sättet och det är inte unikt för GLSK utan har att göra med Skridskonätets informationspolicy:

http://www.skridsko.net/supplier.htm?outfile=/dokument/foreningsdokument/2006-03-28-infopolicy.pdf

Medlemmar som inte genomgått introduktionsutbildning har inte större tillgång till information från andra klubbar än "gemene man".

-Palle

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips

• Hold your horses! eller, Sakta i backarna.

Hold your horses…eller Sakta i backarna! Jag sitter vid jokken Njabbejokkå vid backen ned till Suorva. Jag sitter här och pustar efter den mycket ...
    Anders_sthlm
  • Norra Mora vildmark

Norra Mora vildmark är ett stort naturreservat i det nordvästra hörnet av Mora kommun, drygt 6 mil norr om Mora. Stora delar av området ligger mer än ... 2 kommentarer
    hansnydahl
  • Vandring på Hoverberget 250629

En fin promenad med min son Emil. Upp på Hoverberget, fika, kika på Rämnaren och gå ner på andra sidan.
    personnvik
  • Mitt-Skåne - Vulkaner och Mangroveträsk

Vi vandrar på små skogsvägar. Kanske samma sträcka som Karl XI marscherade under de skånska krigen i sin jakt på Snapphanarna.
    Anders Hermansson
  • Bestigning av Kilimanjaro, del 3, slutet

Kilimanjaro-dagboken, del 3 ”Jag mår lite bättre idag”, sa Richard när vi alla samlades i mattältet för frukost. ”Jag tog en paracetamol och tro ... 1 kommentar
    explorermikaelstrandberg
  • En utenatt i månaden – ett äventyr som blev en livsstil 

Allt började med en fråga: ”Vad ska du göra efter det här?” Det var efter att jag fått utmärkelsen ”Årets näräventyrare 2012” och mina äventyr börjat ...
    Helena Rosquist
  • Bokskogens spännande historia - Bönderna som plundrade vinkällaren

Sommaren 1811 var det revolutionär stämning bland allmogen. Tvångsutskrivningar till Sveriges deltagande i Napoleon-krigen var minst sagt populärt. ...
    Anders Hermansson
  • Vandring runt Skoarkki - 2

Andra delen av vandringen runt Skoarkki. Vandringen fortsätter genom dalgångarna/bergspassen Skájdásjvágge och Basstavágge. Tid: 27:e juni till ... 2 kommentarer
    hansnydahl
  • Vuojnestjåhkkå

En dagsutflykt till den 1968 meter höga toppen av Vuojnestjåhkkå. Därefter var tanken att jag skulle vandra runt Sarektjåhkkåmassivet och tillbaka ... 3 kommentarer
    hansnydahl
  • Stanna eller gå vidare?

Någonsin funderat på om det är läge att stanna i lägret eller sänka huvudet och pusha vidare? Det är svårt att säga att såhär är det, var gränsen går ...
    Daniel Vilhelmsson Wesén