Kattegattleden - Kungsbacka Torg?

Hej alla cyklister!

Kungsbacka Kommun håller på med att utveckla framtidens Kungsbacka torg.
En del i arbetet är att förbättra förutsättningarna för att cyklister som cyklar Kattegattleden (och även andra cyklister i Kungsbacka) förbi torget.

Vi håller just nu på att samla in information kring vad cyklister vill att det skall finnas för faciliteter på och kring torget.
Lägg gärna en kommentar i tråden om ni har några erfarenheter eller önskemål.
  • Har ni cyklat Kattegattleden förbi Kungsbacka? Stannade ni eller inte vid Kungsbacka torg? Varför?
  • Hur var upplevelsen att cykla förbi torget? (Kvalité på skyltning, Cykelbanor, säkerhet mm)
  • Vad skulle ni önska för faciliteter kopplat till cyklister på torget?
Tack för hjälpen!
Mvh
Adam
Kungsbacka Kommun
 
Jag har passerat några gånger på Inlines. Även med cykel som jag tog från stationen sedan jag åkt med Öresundståg.

Som rastande vill man ha en parkbänk och gärna närhet till livsmedelsbutik. Nuförtiden kan man ha behov att fånkadda sin mobil.

Thure
 
Ett allmänt tips är att erbjuda laddning till battericyklar, som ju blir allt vanligare.

Kan man ladda batteriet (medan man turistar, shoppar, äter...) så räcker ju batteriet betydligt till en mycket längre cykeltur.
/Niklas
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.