Investera i ny kajak

Jag har idag en MI Design 415 (gjuten i plast, inga skott) som jag sommartid paddlar med uppskattningsvis 15-20 gånger på insjöar i Småland (bor i Växjö).

Jag har funderat lite smått på att byta upp mig till något "riktigt", dvs en kajak med skott och möjlighet att ta med lite prylar för övernattning osv.

Problemet ligger väl egentligen i att hitta ett gäng att paddla tillsammans med. Jag kan inte tänka mig det är så kul att ge sig ut en helg ensam, även om det många gånger säkert är lugnt, skönt och fridfullt.

Finns det någon paddlingsklubb eller några andra "fristående" människor med samma intresse i Växjö-trakten?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Marzocchi; sa:
Finns det någon paddlingsklubb eller några andra "fristående" människor med samma intresse i Växjö-trakten?
Kanske http://www.vaxjokanot.com/motion/ ?
Jag skulle tro att motionsfolket i Växjö även pysslar med långfärd. Jag tycker dessutom att det borde finnas långfärdsfolk som inte tävlar eller motionerar (fast jag känner inte klubben, baserar tankarna från "min" racingorienterade klubb).

Sen kan du kanske kolla på utsidanforumet Paddelkompis om det inte ligger några gamla inlägg med liknande fråga. http://www.utsidan.se/vb_forum/forumdisplay.php?forumid=10

-p-

Välkommen!

Visst finns det motionärer och långfärdspaddlare i kanotklubben och det finns plats för fler.. du är välkommen i gänget.

Slå en signal till Janne eller Kaj för att få reda på aktuella tider och platser eller bara dyk upp en söndag klockan 11 (vilket är paddlings/bastu/träningstiden nu på vintern).

Adresser o telefonnummer hittar du på http://www.vaxjokanot.com

/Jonas, ordförande & entusiast

Det är förstås väldigt olika.. Den fasta punkten brukar vara gemensam paddling på Söndagar (under vintern) och torsdagkvällar (på sommaren).

Vad som sker därutöver brukar vara mer "ad hoc". Vissa gillar att dra ut till havet någon eller flera dagar. Andra är mer intresserade av hur snabbt man kan paddla Göta Kanalloppet i en hel-kolfiber-seagull.. Återigen andra är mest intresserade av den sociala samvaron i bastun efter träningen.

Du skall nog kunna hitta en själsfrände :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips