Inte Havregrynsgröt!

Jag klarar verkligen inte av havregrynsgröt, jag åker om en vecka och måste ha alternativ mat som ger energi.
Jag ska vara borta i 8 dagar och det är frukostersättning jag är ute efter.

Tacksam för förslag!

Mvh Mathias
 
Pama minutris, dvs, snabbrisgrynsgröt kompletterad med smörgås. Inte lika mycket substans som vanlig risgrynsgröt, men gott. Enda abret är att den puttrar i mjölk.

Raskesven
 
crunchy musli, typ start
häll i kåsa, strö över torrmjölk, häll på kallt jokkvatten. lätt o snabbt o lite disk.
(varning för allt för söt musli, dock!)
 
Jag röstar också på Start med torrmjölk. Ska det vara enkelt så går det lika bra utan mjölken, dvs med bara vatten. Smakar ungefär likadant, dvs sött. Favoriten är smaken jordgubb-yoghurt, och då i budgetversionen av "Start", den som heter "Crunchy" och är fetare och sötare. För oss som gör av med en massa i fjällen.
 
Klart!

2006 års val av frukost blir alltså
START MED TORRMJÖLK
med tillhörande smörgås med stekt ägg!
 
Förra året hade jag ett tolvpack ägg i liggunderlaget, (jag har det traditionella gröna som man rullar ihop) Det är inga problem. Men en höna kanske inte vore någon dum ide :)
Men glöm inte att plugga igen båda sidorna på liggunderlaget så att de inte kanar ut.
 
Annan gröt då?

Har du testat rågflingor? Samma korta tillagningstid som havregryn, men en mindre klistrig konsistens och mindre fastbränningsrisk. Torkad frukt (russin, aprikoser, äpplen) i kanske, men framförallt: blåbärssoppa istället för mjölk/sylt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Janost Recept havregrynsgröt med varma koppen Friluftsmat 8
peter1969 Portionsstorlek havregrynsgröt? Friluftsmat 14
pzac Koka havregrynsgröt! Friluftsmat 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.