Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Inlines vs långfärdsskridskor.
- Trådstartare Jazzy
- Start datum
Det funkar enbart om man tar ut varje kullager ifrån varje inlinehjul och använder en speciell dosa som man fyller med fett och sen lägger in kullagret där och sen pressas fettet in i hela kullagret - alla motocross och enduroförare vet vilken dosa jag menar.
Att bara smeta på fett på utsidan på inlinekullager gör bara att man stänger inne fukten och ökar rosteffekten ännu mer på kulorna i kullagret...
Att bara smeta på fett på utsidan på inlinekullager gör bara att man stänger inne fukten och ökar rosteffekten ännu mer på kulorna i kullagret...
Utombordarfstt i kullagren är en bra åtgärd.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Min erfarenhet är tvärtom. På torr asfalt släpper inte hjulen.Liknande ja men också klara skillnader. Inlineshjul mot asfalt ger inte lika bra bett i sidled mot undsrlaget som vass skena mot is. Följaktligen kan du inte ta ut lika långa frånskjut i skären.
Ja det är min erfarenhet också. torr asfalt en varm sommardag ger ett enormt fäste för inlinehjul och det fästet är motsvarande att man åker långfärdsskridskor på vad Norrlänningar kallar sur is - alltså is under deras vårvinter när isytan är mjuk.
En stenhård is ger definitivt sämre fäste även för dom värsta nyslipade långfärdsskridskorna jämfört med inlineshjul på en torr asfaltsyta under sommaren när hjulen är varma. Ett enda felskär då så blir det marksyning direkt!
En stenhård is ger definitivt sämre fäste även för dom värsta nyslipade långfärdsskridskorna jämfört med inlineshjul på en torr asfaltsyta under sommaren när hjulen är varma. Ett enda felskär då så blir det marksyning direkt!
Senast ändrad:
Åh, vad jag älskar trådar som den här!
Håller med om att du behöver skydd och du behöver lära dig bromsa. Jag har åkt mycket inlines men blivit fegare med åren. Nu undviker jag backar, i synnerhet om de leder ut till korsningar. Dessutom håller jag mig på cykelvägar och jag skulle aldrig åka när det är blött ute. Ingen har sagt något om sand men det kan också ställa till det. Annars gäller samma som för allt annat, se till att ha kul!
Det finns några skillnader. När man åker skridskor kan man drunkna och frysa ihjäl,
Nja, så avancerat svårt är det inte att ta sej upp ur en vak om man har isdubbar - och det utgår jag ifrån att alla har när dom är ute på en is.
Jag har plurrat 5ggr i mitt liv och att ta sej upp ur vaken var inga problem,
för problemen började när man med våta kläder skulle ta sej till cykeln och cykla hem - sa...n vad nerkyld man blir!!
Det var inte mer än 2-3 km men hade jag varit längre hemifrån så hade jag tagit med mej ombyte.
Därför kräver jag minst 8cm is numera innan jag ger mej ut.
Grattis!!
Du kan redan nu börja kolla upp efter slät och fin asfalt att åka på, för det är sånt man maniskt letar efter när man är ute och kör ärenden med bilen och inlinesen ligger där hemma i garderoben.
Slät och ganska nylagd asfalt är överlägset bäst.
Gammal grov och skrovlig asfalt ger vibrationer i fötterna så att dom nästan domnar bort + uruselt glidtal. Heter det glidtal med inlines? Rullmotstånd?
Du kan redan nu börja kolla upp efter slät och fin asfalt att åka på, för det är sånt man maniskt letar efter när man är ute och kör ärenden med bilen och inlinesen ligger där hemma i garderoben.
Slät och ganska nylagd asfalt är överlägset bäst.
Gammal grov och skrovlig asfalt ger vibrationer i fötterna så att dom nästan domnar bort + uruselt glidtal. Heter det glidtal med inlines? Rullmotstånd?
Tack! Jo, lite har jag kollat, även pratat med andra som har kört inlines här.Grattis!!
Du kan redan nu börja kolla upp efter slät och fin asfalt att åka på, för det är sånt man maniskt letar efter när man är ute och kör ärenden med bilen och inlinesen ligger där hemma i garderoben.
Slät och ganska nylagd asfalt är överlägset bäst.
Gammal grov och skrovlig asfalt ger vibrationer i fötterna så att dom nästan domnar bort + uruselt glidtal. Heter det glidtal med inlines? Rullmotstånd?
Senast ändrad:
Liknande trådar
- Svar
- 14
- Visningar
- 1 K
- Svar
- 3
- Visningar
- 411
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg