Info om Husky-tält

Behöver ett prisvärt tält.
Tältet ska fa användas på utflykter med kajak, cykel eller till fots under höst, sommar och vår. Det bör vara självstagande, vindstabilt, inte väga allt för mycket och dessutom är priset viktigt. Jag tänker inte lägga ut mer än 2000 kr.
Har kollat runt lite och är ganska sugen på Husky Flame (1260 kr på northstar.se). Det finns lite info om Husky-tält här på utsidan tidigare men jag vill veta mer från någon som testat det här tältet eller någon annan modell från samma märke. Marmot Earlylight verkar också ganska ok. Kan någon ge mig fler alternativ?

Falcon

Köpte själv ett falcon. Är ganska nöjd, med tanke på priset. Känns välgjort och det har bra ventilation. Northstar har jag haft att göra med ett par olika omgångar och de är väldigt bra att ha att göra med om något blir fel.

Husky känns som ett väldigt bra budgetmärke.

edit länk:
http://en.huskycz.cz/stany.asp

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Behöver ett prisvärt tält.
Tältet ska fa användas på utflykter med kajak, cykel eller till fots under höst, sommar och vår. Det bör vara självstagande, vindstabilt, inte väga allt för mycket och dessutom är priset viktigt. Jag tänker inte lägga ut mer än 2000 kr.
Har kollat runt lite och är ganska sugen på Husky Flame (1260 kr på northstar.se). Det finns lite info om Husky-tält här på utsidan tidigare men jag vill veta mer från någon som testat det här tältet eller någon annan modell från samma märke. Marmot Earlylight verkar också ganska ok. Kan någon ge mig fler alternativ?

Jag köpte ett Husky för ett par år sedan med förhoppningen att det skulle fungera som vintertält,
men det gavs bort till en vän efter en provtur, ty något vintertält är det inte.

Detta inte så mycket på grund av vindstabilitet och sådant, utan snarare på grund av att det är
lite pilligt i handhavandet (till exempel är stångkanalerna i någon storts mesh, vilket gör att stängerna fastnar), och på grund av brister i t.ex. infästningar, känsligt för misstag och
felbelastningar.

Emellertid kan ju tältet ändå vara nog för dina behov, om du kan leva med att vara försiktig med
det.

- Erik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips