Identifiera ryggsäck

Har ett traderafynd som jag misstänker är en gammal haglöfs.
Ser att loggan är bortsprättad. Nån som vet vad modellen heter?

Bilagor

• 20220223_195705.jpg
    20220223_195705.jpg
    1.3 MB · Visningar: 134
  • 20220223_195702.jpg
    20220223_195702.jpg
    1.3 MB · Visningar: 166
Ser ut som deras gamla jaktsäck. Ramen kan flyttas till insidan av säcken också för att minska skrammel. Har för mig att den kallades Järven.

//J

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Månadens fråga: Vandring i Sarek – varifrån utgår du helst?

Har du vandrat i Sveriges största högfjällsområde? Då vill vi veta: vilken plats tycker du är bäst att utgå från?
Hittar ingen info på haglöfs järven. Men du har säkert rätt. Hittar inte så mycket info på gamla haglöfssäckar överhuvudtaget.

Det ska stämma att det är en gammal Haglöfs jaktsäck. Den bortsprättade loggan hade tre par fågelsnaror ditsatta på nedre delen.

Jag har en likadan, men kommer inte ihåg vad modellen heter.

Numera när min far jagar mindre lånar jag hans säck så ofta jag kan. Den är också samma modell, men ännu äldre. Fördelen med den är att bärremmarna är i tunt läder. De är därmed mindre i vägen vid skytte.

Det är många fåglar som burits hem på utsidan av den säcken.

Hittade dessa bilder från en gammal Haglöfskatalog.

//J

Bilagor

• 67B3BE7D-8E52-4CEC-A093-9B222498F127.jpeg
    67B3BE7D-8E52-4CEC-A093-9B222498F127.jpeg
    1.5 MB · Visningar: 172
  • B516C719-9435-4838-82AE-E8C6DD12EDF9.jpeg
    B516C719-9435-4838-82AE-E8C6DD12EDF9.jpeg
    1.2 MB · Visningar: 179
Det där är en modell som många tillverkare har. Har dessutom aldrig sett en sådan ram på en Haglöfs ryggsäck. Det skulle kunna vara nästan vad som helst.

Den enda ram som syns på bilderna från Haglöfs-katalogen är den som sitter på Combi. Det är en stolsryggsäck. Det är den andra säcken på samma bild som är aktuell. Den heter Järven.

Ramen på Haglöfs Järven ser precis ut som på TS bilder.

I mitt tycke är TS bilder synnerligen lik en Haglöfs Järven. Den ser precis ut som den jag äger...

Den enda ram som syns på bilderna från Haglöfs-katalogen är den som sitter på Combi. Det är en stolsryggsäck. Det är den andra säcken på samma bild som är aktuell. Den heter Järven.

Ramen på Haglöfs Järven ser precis ut som på TS bilder.

I mitt tycke är TS bilder synnerligen lik en Haglöfs Järven. Den ser precis ut som den jag äger...

Tycker topplocket är betydligt större på TS´s bilder jämfört med Haglöfs katalogens.

Bilden i katalogen är på en säck som är fylld med någonting för att fotograferas.

TS bilder är på en tom säck. Det gör att topplocket ser större ut.

I "verkligheten" kan jag få min säck att se ut på bägge sätten, genom att fylla den olika mycket. Tyvärr finns säcken i sommarstugan, ca 100 mil norrut. Annars hade jag haft möjlighet att fotografera den. :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips