Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Identifiera märke på kanadensare
- Trådstartare Annapanna1234
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Och det fanns Trapper som var både gröna och gula:

med bägge kombinationerna överdel/underdel vill jag minnas - om man frågade snällt på fabriken.
/Odd
Min gissning är att det är en Akkas - eller någon av alla kopiorna som dök upp och snabbt försvann igen...
Det är inte en Macfie - av uppenbara skäl som kan läsas här.

med bägge kombinationerna överdel/underdel vill jag minnas - om man frågade snällt på fabriken.
/Odd
Min gissning är att det är en Akkas - eller någon av alla kopiorna som dök upp och snabbt försvann igen...
Senast ändrad:
Bröderna Claesson gjorde även glasfiberkanoter i Kungälv, ABC fabriken.
Minns att de ställde ut gula kanadensare på Metz i Göteborg.
Det fanns väl ett varumärke av glasfierkanadensare som hette Inkas också, eller var det bara en modell? Numera är väl Inkas en modell av alu-kanadensare från Linder men denna annons stärker min tes om Inkas som varumärke (även omde t väen då var Linder som tillverkade):
andrahandannonser.se
Dock vill jag minnas att symbolen var mer av en stiliserad fjäder burnen på huvudet och inte som bilden på annonsen och inte heller lik bilden i första inlägget. Men jag kan blanda ihopa det med Peak performance gamla logga.
/Patrik, som vill minnas märkena Trapper och Inkas från turer på 80talet men kan ha fel

Inkas kanot
Säljer Inkas kanot med förvaringsfack4st åror,vagn,pallarbockar Mycket stabil kanot.
.png)
Dock vill jag minnas att symbolen var mer av en stiliserad fjäder burnen på huvudet och inte som bilden på annonsen och inte heller lik bilden i första inlägget. Men jag kan blanda ihopa det med Peak performance gamla logga.
/Patrik, som vill minnas märkena Trapper och Inkas från turer på 80talet men kan ha fel
Inkas hette de första kanoterna som Linder tillverkade, och den gjordes i ett stycke, med tillägg av däckningen i ändarna. Senare kom den modell som är i två delar, underdel och överdel. Det är liknande med Trapper, Lilltrapper och Trapper Special, är gjorda i ett stycke, med däckning i ändarna, men Trapper Standard, har en sarg, som är ganska bred och sitter ihop med däckningen.Det fanns väl ett varumärke av glasfierkanadensare som hette Inkas också, eller var det bara en modell? Numera är väl Inkas en modell av alu-kanadensare från Linder men denna annons stärker min tes om Inkas som varumärke (även omde t väen då var Linder som tillverkade):
![]()
Inkas kanot
Säljer Inkas kanot med förvaringsfack4st åror,vagn,pallarbockar Mycket stabil kanot.andrahandannonser.se
Och det fanns Trapper som var både gröna och gula:
Visa bilaga 35888
/Odd
Om de gröna och gula tillverkades i någon större omfattning så måste jag göra plats för en till kanot i ett framtida boende.
Jag tror (<- OBS!) jag har sett röda trapper också men det de var i så fall inte vanliga.
Jag har nu pratat i telefon det frun till en bekant och hon har jobbat (praktikant) på Trapper för drygt 40 år sedan.
Grön och gul standardfärgerna och Trapper enligt henne, men det gick på slutet 70-talet när hon var praktikant på Trapper i Tillberga (strax utanför Västerås) att specialbeställa kanadensare i ett större antal färger, inklusive färger med metall i. Jag har något minne färg med metall i för extra glans i motorcykelkretsar hette flake
Jag har ett specialbygge av en Trapper Albacore kajak (kolfiber/kevlar, extra packlucka, flyttat ett skott mot standard, mm) och jag har för mig att det då (2007) fanns sådär 15-20 färger att välja på när dom nu gjorde min kajak på beställning. Men någon på Trapper tyckte jag skulle välja en av deras vanligaste färger.
För att återgå till ursprungliga frågan. Det är vad jag kan se är kanadensaren ingen Acron, ej heller någon Apache eller någon Coleman .
Grön och gul standardfärgerna och Trapper enligt henne, men det gick på slutet 70-talet när hon var praktikant på Trapper i Tillberga (strax utanför Västerås) att specialbeställa kanadensare i ett större antal färger, inklusive färger med metall i. Jag har något minne färg med metall i för extra glans i motorcykelkretsar hette flake
Jag har ett specialbygge av en Trapper Albacore kajak (kolfiber/kevlar, extra packlucka, flyttat ett skott mot standard, mm) och jag har för mig att det då (2007) fanns sådär 15-20 färger att välja på när dom nu gjorde min kajak på beställning. Men någon på Trapper tyckte jag skulle välja en av deras vanligaste färger.
För att återgå till ursprungliga frågan. Det är vad jag kan se är kanadensaren ingen Acron, ej heller någon Apache eller någon Coleman .
Liknande trådar
- Svar
- 9
- Visningar
- 740
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg