Ide om alternativ till Seam sealer

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Tack för feedbacken seobserver o thureb. Har hursomhelst inget akut reparationsbehov just nu utan det var bara en vild fundering. Det var för övrigt dåliga limexempel jag gav, här är ett bättre:

http://www.beijerbygg.se/store/priv...nd-t2-i-cure-vit-300ml-004114265#.VAW3g6OW_DU

Fogen på denna ska ju tydligen bli flexibel, om man då förtunnar limmet genom att späda det med vatten (eller något annat lösningsmedel) o applicerar i ett väldigt tunt lager så bör flexibiliteten öka, frågan är väl om den ökar så pass mycket att det skulle vara användbart...?

Men återigen, bara en vild ide som jag fick som jag tänkte bolla ut här o se vilken respons jag får...

... om man då förtunnar limmet genom att späda det med vatten ...

Om man blandar PU-lim med vatten blir det till skum, något som kan utnyttjas i speciella situationer - men inte här...

Vet inte vad man kan spä med, men jag har sett PU-baserad reparations-"lack" på burk för ändamålet säljas. Det var dock ett tag sen...

Borde nog gå att hitta på sprej-burk, i form av skydds-lack för kretskort/elektronik.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips