Ide om alternativ till Seam sealer

Tack för feedbacken seobserver o thureb. Har hursomhelst inget akut reparationsbehov just nu utan det var bara en vild fundering. Det var för övrigt dåliga limexempel jag gav, här är ett bättre:

http://www.beijerbygg.se/store/priv...nd-t2-i-cure-vit-300ml-004114265#.VAW3g6OW_DU

Fogen på denna ska ju tydligen bli flexibel, om man då förtunnar limmet genom att späda det med vatten (eller något annat lösningsmedel) o applicerar i ett väldigt tunt lager så bör flexibiliteten öka, frågan är väl om den ökar så pass mycket att det skulle vara användbart...?

Men återigen, bara en vild ide som jag fick som jag tänkte bolla ut här o se vilken respons jag får...

... om man då förtunnar limmet genom att späda det med vatten ...

Om man blandar PU-lim med vatten blir det till skum, något som kan utnyttjas i speciella situationer - men inte här...

Vet inte vad man kan spä med, men jag har sett PU-baserad reparations-"lack" på burk för ändamålet säljas. Det var dock ett tag sen...

Borde nog gå att hitta på sprej-burk, i form av skydds-lack för kretskort/elektronik.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.