I väntans tider på mitt nya kök!

Ja då går man i väntans tider igen. Har länge gått och grunnat på ett nytt gaskök, tycker att Primus Eta Packlite verkar bra med sina bra lösningar och sin lilla storlek. Kör oftast solo och byttan kommer gott och väl att räcka till för mig. Tycker också att det är kanon med en plastbytta för att skydda beläggningen, samt att man även får ner en 100 grammare i köket. Är det någon på forumet som har erfarenhet av köket, är det så bra som det verkar, eller har man "förköpt sig månne? Alltid roligt att höra andras åsikter och erfarenheter!

Jag har skaffat mig ett sånt av samma anledningar som du nämner. Har än så länge bara testat att koka upp lite vatten på det men det tuffa testet gick fint :)

Tändningen fungerade inte direkt för mig, fick böja till pietzotändaren så den kom närmare brännaren för att den skulle ge en gnista, Sen är det iaf så på mitt kök att de metallbitar man vinklar ut och sedan ställer kastrullen på känns väldigt lösa, som tur är hålls de på plats av vindskyddet.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Ja, jag har märkt samma sak som du nämner, att benen sitter lite löst. Men det måste gå att, om man sätter emot nåt stål på baksidan, och sedan försiktigt knackar till niten vid benet, det bör då sätta sig hårdare tycker jag, inte för att jag tycker att man på ett kök för 1000 skall behöva börja mixtra själv! Tänker testa på mitt kök i alla fall. Tror att vi alla gemensamt borde skriva till primus och uppmärksamma dom på detta egentligen i mitt tycke lättlösta problem! Köket i sig är ju ganska fiffigt i storlek, samt att plastbyttan ju är förjävla bra då den skyddar beläggningen! Men primus måste ta tag i dessa enkla fel, då skulle köket vara toppen tycker jag.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips