I väntans tider på mitt nya kök!

Ja då går man i väntans tider igen. Har länge gått och grunnat på ett nytt gaskök, tycker att Primus Eta Packlite verkar bra med sina bra lösningar och sin lilla storlek. Kör oftast solo och byttan kommer gott och väl att räcka till för mig. Tycker också att det är kanon med en plastbytta för att skydda beläggningen, samt att man även får ner en 100 grammare i köket. Är det någon på forumet som har erfarenhet av köket, är det så bra som det verkar, eller har man "förköpt sig månne? Alltid roligt att höra andras åsikter och erfarenheter!

Jag har skaffat mig ett sånt av samma anledningar som du nämner. Har än så länge bara testat att koka upp lite vatten på det men det tuffa testet gick fint :)

Tändningen fungerade inte direkt för mig, fick böja till pietzotändaren så den kom närmare brännaren för att den skulle ge en gnista, Sen är det iaf så på mitt kök att de metallbitar man vinklar ut och sedan ställer kastrullen på känns väldigt lösa, som tur är hålls de på plats av vindskyddet.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Ja, jag har märkt samma sak som du nämner, att benen sitter lite löst. Men det måste gå att, om man sätter emot nåt stål på baksidan, och sedan försiktigt knackar till niten vid benet, det bör då sätta sig hårdare tycker jag, inte för att jag tycker att man på ett kök för 1000 skall behöva börja mixtra själv! Tänker testa på mitt kök i alla fall. Tror att vi alla gemensamt borde skriva till primus och uppmärksamma dom på detta egentligen i mitt tycke lättlösta problem! Köket i sig är ju ganska fiffigt i storlek, samt att plastbyttan ju är förjävla bra då den skyddar beläggningen! Men primus måste ta tag i dessa enkla fel, då skulle köket vara toppen tycker jag.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips