Hyra packhäst på barnturen

Hej. Jag vill fjällvandra men har 3 barn 11,10 och 4 år. Jag kommer inte orka bära allt själv och med tanke på 4åring så kommer vi inte komma långt öht :) Så därför funderar jag på om ni har något tips om man kan hyra en (två) packhäst där jag även kan sätta upp 4åringen ibland? Jag är hästvan så att sköta om en häst fixar jag.....

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
O vad intressant! Kom precis på att det här vill jag ju också göra med mina barn (min mamma får följa med eftersom hon står för höstvanan...och för att maken är tokallergisk)!

Men det ligger ju så långt bort...och krångligt med nästan 5 timmars bussväg från Östersund. Grabben blir fortfarande åksjuk efter ett tag så det känns som för långt att åka från Mälardalen.

Har ett svagt minne om något liknande i Idre. Måste kika. Återkommer!

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Snälltåget – på räls till äventyret

Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.