Hyra packhäst på barnturen

Hej. Jag vill fjällvandra men har 3 barn 11,10 och 4 år. Jag kommer inte orka bära allt själv och med tanke på 4åring så kommer vi inte komma långt öht :) Så därför funderar jag på om ni har något tips om man kan hyra en (två) packhäst där jag även kan sätta upp 4åringen ibland? Jag är hästvan så att sköta om en häst fixar jag.....

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
O vad intressant! Kom precis på att det här vill jag ju också göra med mina barn (min mamma får följa med eftersom hon står för höstvanan...och för att maken är tokallergisk)!

Men det ligger ju så långt bort...och krångligt med nästan 5 timmars bussväg från Östersund. Grabben blir fortfarande åksjuk efter ett tag så det känns som för långt att åka från Mälardalen.

Har ett svagt minne om något liknande i Idre. Måste kika. Återkommer!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips