Hyra packhäst på barnturen

Hej. Jag vill fjällvandra men har 3 barn 11,10 och 4 år. Jag kommer inte orka bära allt själv och med tanke på 4åring så kommer vi inte komma långt öht :) Så därför funderar jag på om ni har något tips om man kan hyra en (två) packhäst där jag även kan sätta upp 4åringen ibland? Jag är hästvan så att sköta om en häst fixar jag.....

O vad intressant! Kom precis på att det här vill jag ju också göra med mina barn (min mamma får följa med eftersom hon står för höstvanan...och för att maken är tokallergisk)!

Men det ligger ju så långt bort...och krångligt med nästan 5 timmars bussväg från Östersund. Grabben blir fortfarande åksjuk efter ett tag så det känns som för långt att åka från Mälardalen.

Har ett svagt minne om något liknande i Idre. Måste kika. Återkommer!

Aktuellt

Vinn "Sarek: en biografi" av Claes Grundsten!

Författaren, fotografen och Utsidan-bloggaren Claes Grundsten har skrivit en bok om sin långa relation till Sarek. Här har du chansen att vinna den!

Starta din egen blogg på Utsidan!

Vill du nå ut med dina äventyr till över hundra tusen friluftsintresserade? Börja blogga på Utsidan! Här hittar du en guide över hur du kommer igång.

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips