Hyra kajak bolmen eller åsnen??

Hej,

Vi tänker kajaka i bolmen eller åsnen nu i vår/sommar men hittar inga ställen som hyr ut kajaker vid bolmen eller åsnen. Någon som har tips?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Det finns en kajakklubb i Bolmen som hyr ut kajaker, håller till vid Tannåkers Diversehandel : http://www.webfood.se/ de kanske vet mer
Med den infon fann jag ett sockenblad (2007) som hade kontaktpersoner till nybildade kajakklubben.

--- klipp från webben ---
Vill du ha mer information kontakta:
Bengt Söderberg tel:0708-272750
Dagmar Heuck 0708-476739, 046-122030
Harald Dahl tel: 0708-628900, 0372-15771
Göran Malmhav 070-5592201, 0372-92201

Med den infon fann jag ett sockenblad (2007) som hade kontaktpersoner till nybildade kajakklubben.

--- klipp från webben ---
Vill du ha mer information kontakta:
Bengt Söderberg tel:0708-272750
Dagmar Heuck 0708-476739, 046-122030
Harald Dahl tel: 0708-628900, 0372-15771
Göran Malmhav 070-5592201, 0372-92201

Jag fick mailsvar från Bengt. De öppnar 14/6 och kommer att ha sortiment från TaheMarine.

Överfullt

Tjena.

Räkna med att det är överfullt av Tyskar och Danskar i båda sjöarna. Ta med tält och förvänta dig ingen tystnad. Det är inte alla av dessa som tänkt praktisera Svenskt friluftsliv med paddling som daglig syssla och stillsamt lägerliv på kvällen. En del paddlar en kort sträcka om dagen/veckan och håller sedan låda dag/kväll/natt. Hög musik är inget konstigt! Det är inte heller alla som gillar besök av andra på lägerplatsen.

Naturligtvis ska man inte generalisera men det är inget ovanligt om jag säger så.

Har en Tysk polare som nu bott i Sverie i över 10 år och han skulle inte säga emot.

Stiffe

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips