Hur vattentät?

ok då, jag ger mig...

Det var nog lite förhastat att skriva "oavsett modell" när jag egentligen menade vanliga små handhållna i öppen båt/kanot... :(

Min lucka går inte upp av sig själv, men jag förstår att den kan bli slappare i framtiden. Det borde varit något slags lås på den.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Ja just det, men jag ville inte ha ett bojsänke som din Garmin... :)
(jag är bara avundsjuk för att du äger 2st GPS:er)

För att återgå till ursprungsfrågan fick jag faktiskt lite kondens på min Magellans skärm i somras. Det torkade dock undan i solen efter ett tag.

Vattentät, men ej fukt och lufttät!

Med den konstruktion som GPSerna har så kan de ej göras helt lufttäta. Då skulle knapparna åka in vid högtryck och ut när man bestiger ett berg. Därför har de ett litet hål täckt med ett membran, typ GoreTex, som släpper in och ut luft, och därmed även fukt. På min geko sitter det fyra små hål på baksidan som man inte bör peta med nål i.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips