Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hur tillagar man REAL Turmat?
- Trådstartare cake
- Start datum
Ett sent medhåll till trådskaparen. Det har blandats, skakats, hällts på mer vatten, fått stå långt mycket längre än rekommenderad tid men ändå är maten långt ifrån färdiglagad. Mitt problem har alltid varit köttet/proteinet i rätten, inte pastan/kolhydraterna.
I grunden gillar jag Real's mat, men jag kan inte äta den när den aldrig blir färdiglagad. Har övergått till att steka bacon och ägg när jag är ute på dagsturer.
I grunden gillar jag Real's mat, men jag kan inte äta den när den aldrig blir färdiglagad. Har övergått till att steka bacon och ägg när jag är ute på dagsturer.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Hemtorkat och slowfood har betydande fördelar förutom priset.
Häll på kokande vatten + 2 dl mer än vad som står i instrutionen, rör om mycket och nogrant. Låt stå några min extra. Rör gärna om ytterligare någon gång under tiden.
Instämmer med detta inlägg. 15-20 minuter är inga problem. Man känner på utsidan påsen hur otroligt länge den håller värmen. Tilläggas kan att en lång sked (har en i titan) underlättar påsomröring och ätandet ur påsen.
Bästa torrmaten enl. mig. Torsk och Steinbit är favoriter. Men man lessnar i längden och - Ja - maggen kan knorra av för mycket påsmat tycker jag allt.
Jag öppnar påsen så att vacuumet släpper, viker sedan ut botten så mkt det går, stänger påsen igen med så mycket luft i som möjligt, sen skakar jag oo påsen rejält en 10 - 20 sek så att hoppressade klumpar blir mer pulvriserade, därefter är den redo för varmvatten.
Häller i något mer vatten än rekommenderat, rör om mkt ordentligt samt är noga med att skrapa i botten samt i hörnen, försluter och låter den stå ca 8-9 min, öppnar, rör om ordentligt en gång till och låter den stå i ytterligare 7-8 min.
Voilà
Blir bra varje gång
Häller i något mer vatten än rekommenderat, rör om mkt ordentligt samt är noga med att skrapa i botten samt i hörnen, försluter och låter den stå ca 8-9 min, öppnar, rör om ordentligt en gång till och låter den stå i ytterligare 7-8 min.
Voilà
Blir bra varje gång
Jag hade problem med detta första gångerna jag åt Real också. Grejen är den att du måste röra om mycket noggrant, i alla skrymslen och hörn. Dessa råd figurerar emellertid redan i tråden. Jag behöver dck inte låta påsen stå långre än rekommenderat, även om biffarna (som flyter upp till ytan) fortfarande kan vara något hårda inuti.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg