hur många handlar på addnature?

00:14 9/3-13:

"SHUTDOWN is in progress.
Login failed for user 'addnature_web'. Only administrators may connect at this time."

det kostar att ha 50% rea....

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
fast i dom tidigare stegen har det inte blivit sån extrem belastning. nu funkar det iofs. folk hänger verkligen på det virtuella låset. förövrigt en kanonrea.

Jag tror du missuppfattar. De hade ju några olika steg så det blev billigare i natt. Det var nog bara omställningen du/vi märkte. Tror inte att så många handlar kl 24 på en fredag att det blir överbelastning på servrarna :)

måste antagligen gå väldigt bra för dom med så många besökare och så uppenbarligen låga priser. skulle inte förvåna mig om dom expanderar i gbg och malmö för eller senare, förhoppningsvis på bekostnad av naturkompaniet.

Jag tror du missuppfattar. De hade ju några olika steg så det blev billigare i natt. Det var nog bara omställningen du/vi märkte. Tror inte att så många handlar kl 24 på en fredag att det blir överbelastning på servrarna

omställningen handlar antagligen bara om att ändra priser i en databas som sedan läggs ut på siten, tror inte en sådan operation får hemsidan att bli så långsam under ung 25 min. tror tvärtom att det är en massa som redan innan vet vad dom ska ha och väntar tills det slår om och då försöker alla köpa samtidigt. redan en timme senare var många av dom mest attraktiva varorna borta. om man vet vad man ska ha finns det ingen anledning att köpa det för 60% rea när man kan få det för 50% rea några timmar senare, tror väldigt många resonerar så.

Jag tycker att de är bra men inte är de billiga jämfört med andra. Rean är bra men annars är det ju nära på rekommenderade priser. Jag har handlat i Birger Jarls-butiken ända sedan de öppnade och då var de mer av prispirater.

Så tung är inte en webbutik så att den kraschar kl. 24 en helg. Jag, och du, spekulerar men jag tror inte det var någon överbelastning vid den tiden utan bara att de ställde om. Jag kom själv inte åt butiken under fem minuters tid kanske men det var kring tolvslaget.

omställningen handlar antagligen bara om att ändra priser i en databas som sedan läggs ut på siten, tror inte en sådan operation får hemsidan att bli så långsam under ung 25 min. tror tvärtom att det är en massa som redan innan vet vad dom ska ha och väntar tills det slår om och då försöker alla köpa samtidigt. redan en timme senare var många av dom mest attraktiva varorna borta. om man vet vad man ska ha finns det ingen anledning att köpa det för 60% rea när man kan få det för 50% rea några timmar senare, tror väldigt många resonerar så.

Jag tycker att de är bra men inte är de billiga jämfört med andra. Rean är bra men annars är det ju nära på rekommenderade priser. Jag har handlat i Birger Jarls-butiken ända sedan de öppnade och då var de mer av prispirater.

det år rean jag syftar på, annars ligger de på ung samma. men exempelvis haglöfs tundra jacket har varit på rea i åtminstone två andra butiker och där var den 1000 kr dyrare. ska tilläggas att jag köper 99% av mina friluftsprylar på allehanda reor. min erfarenhet är att för eller senare reas det man ska ut, med vissa få undantag.

Så tung är inte en webbutik så att den kraschar kl. 24 en helg. Jag, och du, spekulerar men jag tror inte det var någon överbelastning vid den tiden utan bara att de ställde om. Jag kom själv inte åt butiken under fem minuters tid kanske men det var kring tolvslaget.

omställningen från 30% till 40% i ondags / torsdags uppvisade samma symptom, långsam hemsida. och för mig var den långsam i ung. 20-25 min. visst, det är spekulationer, men det skulle förvåna mig mycket om dom inte har en databas och då handlar det om att ändra säg 1000 poster från ett värde till ett annat och det tar varken 5 eller 20 minuter, snarare millisekunder. men ok, det är bara dom som vet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips