Oj svårt har 4km på en dag i tät dimma med riktigt klibbföre som sämst och Keb-Nikka på under två timmar på perfekt skejtföre (och lie vind i ryggen och nedförsbacke).
Går jag brant uppför är det enklare att räkna höjdmeter, i bästa förhållanden kan jag göra ca 1000 höjdmeter i timman (dock inte mer än nån timme;-) , men är det tungt så gör jag kanske 200. Brant nedför beror på teknik, så länge det inte är bristande skare går det ju fort nedför...
har gått med nybörjare från blåhammaren och det tog betydligt längre tid nedför en uppför, fast det är ganska flackt från från blåhammaren mot Storlien...
Jag brukar räkna på 20 km om dan om man vill ta det lungt och vara förberedd för det mesta, tre mil om jag vill gå längre, då är det behagliga etapper.
Med blodsmak i mun och minimal packning har jag kört 20 km (inklusive 2000+ höjdmeter) på under tre timmar, men det var inte direkt behaglig tur! Skejtskidor, två draghundar sdom hjälper till och perfekt skejtföre så är 20 km något man gör under 2h med ett leende på läpparna;-)