Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ska man se det på det sättet så är mitt rekord lite över fyra månader. Sedan kom det första regnet och jag tyckte det kändes hemskt att krypa in i tältet...
Det ligger något i det du skriver.Det gör ju stor skillnad på packvikt och volym mellan mat för 20 dagar i sträck eller för 10 dagar med bunkring efter 10 dygn.
Åandrasidan blir det ju lite fel... En längre vandring/resa kan ju upplevas som en helhet även om man har möjlighet att fylla på förnödenheter under vägen.
Majoriteten vandringar för mig har varit dagsturer från stuga, sommar som vinter. Sen har det blivit rätt många småturer sommartid med ett par tältnätter, och slutligen om jag minns rätt 5 stycken fjällvandringar på över en vecka, som längst 12 dagar, då vi alltid har bott i tält.
Jag har sovit under bar himmel en gång i friluftssammanhang i Sverige, på en klippa någonstans i Stockholms skärgård. Det var jätteläskigt, för jag var rädd att vakna dyngsur. Men det råkade vara torrt just den natten.