Hur länge brukar ni vara ute?

avslutad210712

Gäst
Fjällturerna har varierat mellan 5-28 dagar med en övervikt på intervallet 10-14 dagar
 
Hemmavid 1-4
Fjällen sommar 5-14 (20 en gång) 2 korta eller en lång / säsong
Fjällen vinter 3-5 (ska bli fler)
Cykelsemester 5-10

HåkanF
 
Min senaste vandring blev 10 minuter innan jag blev sugen på kaffe och gick hem igen. Kom i alla fall ner till havet och såg vågorna...

/Stellan
 
Fantastiskt vad många som sover under bar himmel dagar o nätter i sträck...

Trodde de flesta hade med sig tält som man var inne i när man var ute ???
;)
 
Fantastiskt vad många som sover under bar himmel dagar o nätter i sträck...

Trodde de flesta hade med sig tält som man var inne i när man var ute ???
;)

Ska man se det på det sättet så är mitt rekord lite över fyra månader. Sedan kom det första regnet och jag tyckte det kändes hemskt att krypa in i tältet...

/Stellan
 
1-25 nätter med kåtan utan bunkring. Längre tid blir för mastigt med en kåta. Måste jag in och bunkra räknar jag det som starten på en ny vandring:)

Raskesven
 
Måste jag in och bunkra räknar jag det som starten på en ny vandring:)

Det ligger något i det du skriver.Det gör ju stor skillnad på packvikt och volym mellan mat för 20 dagar i sträck eller för 10 dagar med bunkring efter 10 dygn.

Åandrasidan blir det ju lite fel... En längre vandring/resa kan ju upplevas som en helhet även om man har möjlighet att fylla på förnödenheter under vägen.

Uffe

Hemmaterräng: 1-4 nätter
Sommarfjäll: 5-15 nätter
Vinterfjäll: 5-10 nätter

Restiden tillkommer.
 
Majoriteten vandringar för mig har varit dagsturer från stuga, sommar som vinter. Sen har det blivit rätt många småturer sommartid med ett par tältnätter, och slutligen om jag minns rätt 5 stycken fjällvandringar på över en vecka, som längst 12 dagar, då vi alltid har bott i tält.

Jag har sovit under bar himmel en gång i friluftssammanhang i Sverige, på en klippa någonstans i Stockholms skärgård. Det var jätteläskigt, för jag var rädd att vakna dyngsur. Men det råkade vara torrt just den natten. :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.