Haha, ok. Nja snarast för att en vidare diskussion är meningslös och inte skulle tillföra något nytt. Vi vet varandras ståndpunkter, det räcker-PaTRiC-; sa:det e bara för att du inte kan..hehe
~Paul~
Haha, ok. Nja snarast för att en vidare diskussion är meningslös och inte skulle tillföra något nytt. Vi vet varandras ståndpunkter, det räcker-PaTRiC-; sa:det e bara för att du inte kan..hehe
-PaTRiC-; sa:nu kanske ni förstår varför det är viktigt att den skärande delen av eggen går ända till handtaget, för att lyckas måste man vara stark eller kunna uttnyttja hävstångseffekten för att få spänning i slanan och ha en kniv där avståndet mellan handen och den skärande delen av eggen är minimal.. det kräver en del träning..
(det var en tunn kille som lärde mig detta, kommer inte ihåg exakt hur han gjorde men han använde sig av ett benlås på slanan för att få böj på den..)
johankse; sa:Intressant för det var en liten tunn kille med skrivbordshänder som lärde mig med. Vass kniv och rätt teknik. Han gick in och fick ner slyet med ett benlås jobbade med moran ända intill skaftet. Blev röd om öronen och upprepade processen två sly till. Sen var det till att fälla tio var, varm blev man...
Klart att vi hade tillstånd och visste var gränserna gick.
När jag har gjort om det med ungdom har jag givetvis haft markägarens tillstånd och inte varit ivägen för jakt och annat skogsbruk. Fattas bara!
mipert; sa:Så brukar det se ut när jag är i skogen, en tunn kille som halkar runt på marken med benlås runt ett träd, röd i ansiktet och en mora i handen.
Och en bit bort står fyra barn och undrar var de kan hitta en ny pappa...
Man kan aldrig bli för gammal för att bli adopterad, speciellt då av en äldre miljadärska från Kalifornien-PaTRiC-; sa:nu e jag för gammal för att bli adopterad
Det är riktigt. Kan fortfarande inte föreställa mig hur hela proceduren går till när man med ett enda snitt avskiljer en 5 cm:s böjd slana med en morakniv utförandes diverse brottargrepp.Schneeberger; sa:Ursäkta en "icke brottare" - men vad 17 är ett benlås?
Och när man ändå besvarar detta kanske en mer mindre detaljerad beskrivning av själva förfarandet vid slanskärandet skulle kunna vara på sin plats.
En sådan har efterfrågats av åtminstone två skribenter.
Uffe