Hur kapar man 5 cm slana med ett snitt med Morakniv?

lappknivar är ganska ofta korrekt byggda för ändamålet.. man kan egentligen säga att en lappkniv är en exklusiv morakniv.. eller att en mora är en ful-lappkniv.. vikket som..

Lappknivarna är kortmoror, långmoror eller huggarmoror, i varjefall någon form av stamfar till mororna. Men mororna är billiga, funktionella och dessutom finns det en mc-växellåda som kallas för moraklocka, snacka om mångsidighet....
//J

Lappknivarna är kortmoror, långmoror eller huggarmoror, i varjefall någon form av stamfar till mororna. Men mororna är billiga, funktionella och dessutom finns det en mc-växellåda som kallas för moraklocka, snacka om mångsidighet....
//J
Det är dessutom ett spismärke!!!

Moraspis.jpg

För att inte tala om attraktiva individer ur det täcka könet
evilgrin39.gif

Moratrja.jpg

~Paul~

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag vet hur det känns, man blir imponerad av de som med en lugn min, fylld av förtroende för det de gör, löser en uppgift med enkla medel, inte mer kraft än vad som behövs, utan att slösa med material eller göra för stora gester.
Jag har sett flugbindare som snabbt binder vackra flugor utan att slå ett varv för mycket med bindtråden, fotbollspelare som slår en skruvad frispark från långt håll och ledare som styr upp folk och materiel så allt är på rätt plats vid rätt tid.
.

Påfallande ofta är dessa personer ofta mycket ödmjuka över sin egen kunskap, och utan behov av att nedvärdera andra...

Uffe

Jag håller på att renoverera ett staket runt huset och det blir en del trä att återvinna (ruttet i ändarna och så, det mesta träet använder jag på nytt).

Eftersom tvärstolparna är för långa att få in i bilen är jag tvungen att kapa dem och jag har provat lite olika metoder (förstås, eftersom jag är den jag är...).

Jag har inte provat att kapa med en mora, det känns lite hopplöst. :)

Den mest effektiva metoden har varit att hugga med kukurin, sex hugg runt om och sedan trampa av den.
Yxa och såg har fungerat sämre.

Troligen skulle det gå med fyra hugg men jag håller stolpen med ena handen så jag vill ta det lilla lugna med huggen.

Bilagor

• kukuri.jpg
    kukuri.jpg
    122.5 KB · Visningar: 476

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips