Hur gör ni med tält vid regn?

Vet att Hilleberg keron 3gt kan ligga blött i 6 månader utan att ta någon som helst skada. Inte för att det svarar på din fråga men tänkte att det kan vara bra att veta.

Absolut! Vill ju inte att grejerna blir förstörda nu när man äntligen fått ihop lite prylar. Man vill ju också att det blir trivsamt när man väl ska ut och att inte allt är dyngsurt

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Jag skulle aldrig förvara mitt tält i blött eller i fuktigt tillstånd! Textilier eller läder (kängor) möglar och blir förstörda på kort tid om de förvaras fuktiga.
Det längsta mitt tält varit fuktigt är väl ca 2 dygn över en hemresa, men direkt första dagen jag kommer hem (så fort vädret tillåter) ser jag alltid till att sätta upp det och torka ur det så det blir kruttorrt innan förvaring. Är det någon fläck på tältet (fågelskit eller jord) torkar jag försiktigt bort det med en Wettexduk och rent vatten.
Tälten förvarar jag torrt och mörkt i rumstemperatur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips