hur forma om iläggs sula

hejsan har köpt ett par pjäxor och fått med ett par formbara iläggs sulor och undrar nu om nån kan tala om för mig hur man formar om dom efter mina fötter.//patrik

De ska värmas i en apparat medans du står på dem. Vet ingen i Sverige, men kanske 540shop i Köpenhamn (de fixade mina sulor) kan hjälpa dig med en kontakt i Sverige:
http://www.540shop.dk/
Längst ner på sidan finns dessutom en PDF-fil i ämnet; Guide til såler

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
De flesta sådana där "mjuka" formsulor och innerskor brukar forma sig helt OK med vanlig fotvärme efter ett par timmars åkning. Hårda plastlager kräver mer värme dock, in med dem i ugnen tills de blir varma bara!

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!
Värm dem med varluftspistolen. Stoppa i dem i kängorna och dit med fötterna, med rätt strumpkombination på. Ställ dig i önskad ställning och ta ut fötterna så är det gjort.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.