Höjdkurvor i GPS?

garmins kartprodukter utan höjdlinjer

det finns utmärkta vektorbaserade vägkartor för både Magellan och Garmin till någorlunda rimliga priser (fr a Magellan/Mapsend). Men det finns inga rimligt prissatta topokartor som kan användas i intervallet ett på 25-50 tusen av skäl som framgår ovan.

Hejonas

Re: Garmins kartprodukter

apersson850; sa:
Över Europa finns det tre olika kartprogram, med (såvitt jag vet) ungefär, eller kanske exakt, samma kartbild.

MetroGuide kan användas i Vista, Legend osv. Enheter som inte har autorutt. Denna karta har inga koder, så man kan använda den till flera olika GPS-mottagare.

CitySelect är för GPS V, med autoruttfunktion.
CityNavigator är motsvarande för StreetPilot III.

Anders

Tack för det Anders, mycket bra.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Batterier till Garmin

Hej !

Har en Legend och har använt den en del till
MTB och skidbestigning. Kan bara säga att batteriförbrukningen är HÖG. 2 duracell baterier
går lätt åt på en 5-6 timmars MTB tur om man kör i "vanligt" läge, livslängden blir något längre i sparläge men då blir trackloggen inte lika exakt.
Räkna med att köpa ett kit med laddningsbara batterier och laddare. I övrigt är jag rätt nöjd med Legenden, men liksom du så hade jag hoppats på Gröna kartan, tyvärr blév ju priste rent åt h...e, får se om man kan hitta den på någon fildelningstjänst framöver.

/S

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips