Höjdkurvor i GPS?

garmins kartprodukter utan höjdlinjer

det finns utmärkta vektorbaserade vägkartor för både Magellan och Garmin till någorlunda rimliga priser (fr a Magellan/Mapsend). Men det finns inga rimligt prissatta topokartor som kan användas i intervallet ett på 25-50 tusen av skäl som framgår ovan.

Hejonas

Re: Garmins kartprodukter

apersson850; sa:
Över Europa finns det tre olika kartprogram, med (såvitt jag vet) ungefär, eller kanske exakt, samma kartbild.

MetroGuide kan användas i Vista, Legend osv. Enheter som inte har autorutt. Denna karta har inga koder, så man kan använda den till flera olika GPS-mottagare.

CitySelect är för GPS V, med autoruttfunktion.
CityNavigator är motsvarande för StreetPilot III.

Anders

Tack för det Anders, mycket bra.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Batterier till Garmin

Hej !

Har en Legend och har använt den en del till
MTB och skidbestigning. Kan bara säga att batteriförbrukningen är HÖG. 2 duracell baterier
går lätt åt på en 5-6 timmars MTB tur om man kör i "vanligt" läge, livslängden blir något längre i sparläge men då blir trackloggen inte lika exakt.
Räkna med att köpa ett kit med laddningsbara batterier och laddare. I övrigt är jag rätt nöjd med Legenden, men liksom du så hade jag hoppats på Gröna kartan, tyvärr blév ju priste rent åt h...e, får se om man kan hitta den på någon fildelningstjänst framöver.

/S

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips