Högt eller lågt skaft

walk_alone; sa:
Nu har jag använt alla sorters byxor. Manchesterjeans, bommullsbyxor, GTX, läder - har även gått i vita långkalsoner i ull - och JAG tycker inte, upplever inte att läderbyxor är varmare, äckligare eller mer opraktiska än andra byxor.

Om du inte anser att det är varmare med läderbyxor än ett par bomulsbrallor när det är 25 grader varmt och sol så måste det antingen vara något unikt med din värmereglering eller så måste du ha knäppt någon utomjording som du snott skinnet från.

crazy; sa:
Om du inte anser att det är varmare med läderbyxor än ett par bomulsbrallor när det är 25 grader varmt och sol så måste det antingen vara något unikt med din värmereglering eller så måste du ha knäppt någon utomjording som du snott skinnet från.
Det är något unikt med min värmeldning. // RJ

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tack för alla åsikter och erfarenheter!

Skulle vilja passa på att tacka för alla engagerade svar. Jag har nu köpt ett par högskaftade kängor och det känns ganska rätt. Mina något veka fotleder kommer nog uppskatta den extra stabiliteten som de lite högre skaften ger. Får hoppas att det inte blir allt för varmt... :)

återigen.. tack för era åsikter!

Re: Tack för alla åsikter och erfarenheter!

begion; sa:
Skulle vilja passa på att tacka för alla engagerade svar. Jag har nu köpt ett par högskaftade kängor och det känns ganska rätt. Mina något veka fotleder kommer nog uppskatta den extra stabiliteten som de lite högre skaften ger. Får hoppas att det inte blir allt för varmt... :)

Med rätt strumpor så brukar det inte vara något problem. Nån tjock ullvariant plus en tunn innerstrumpa även den i bla ull.

Re: Tack för alla åsikter och erfarenheter!

begion; sa:
Mina något veka fotleder kommer nog uppskatta den extra stabiliteten som de lite högre skaften ger. Får hoppas att det inte blir allt för varmt... :)

:) Dina fotleder kanske skulle gilla en långkörartråd om UL-packning oxå?!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips