Hög hastighet - längd

... Jag funderar dock ändå på att såga av förskeppet med 2 cm. Den ena stansningen försvinner ju då. Är det någon som vet om man måste förstärka infästningen på grund av detta?

Jag har ett par Skyllermarks Möja med en stansning bortsågad. Kan tro att de är inne på sin fjärde säsong eller så och håller fortfarande ihop utan problem och utan några extra förstärkningar. Nu finns det säkert gott om folk som åker mer än jag, men något omedelbart problem är det IAF inte.
 

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Med

datoriserade slipapparater kan man beställa vilken radie man önskar. Även genom att bryna i slipställ kan man modifiera kurvan.

Thure
 
Maltes på Lidingö kan också göra det kollade jag just svaret var typ "javisst, absolut inga problem". Så de flesta ställen med kvalitetsslipning lär väl kunna fixa det.
 
T.ex. slipspecialisten på St Eriksgatan kan göra detta, i alla fall enligt egen utsago.

Ryktet går att de ej är sådana specialister de utger sig för att vara. Många är väldigt nöjda med Servicedepån-Cykelstallet. Har själv lämnat in mina hastighetsskridskor där för just kurvslipning.
Hämtar dem i eftermiddag och ska testa på ÖIP:en i kväll.
I annat fall är skridskospecialisten från Uppsala vid ÖIP:en ibland, med sin mobila slipvagn. Han kan garanterat fixa kurvan.
 
Kurvor

har säkert viss betydelse men jag vill ge en liten nördvarning också.

Kurvan är bara en av många variabler.

Jag klarar mig bra med att bryna själv.

Thure
 
Ryktet går att de ej är sådana specialister de utger sig för att vara.
Nu var det bara en gång, och det för flera år sen. Kanske hade de en dålig dag, kanske var det någon som arbetstränade som tog emot mig. Men när jag var där och frågade så fick jag svaret:"ja vi skärper alltså bara upp den kurva skridskon redan är slipad i...."

Inte det man vill höra när man lämnar in en skridsko som handbrynts i hemmapulade jiggar under flera säsonger.
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips