Hobbexsovsäck som klarar -17 grader...

Råkade på en sovsäck med texten "-17 grader" på Hobbex hemsida ( http://www.hobbex.se ). Svaret på min fråga om den verkligen klarar så sträng kyla, blev:

"Hej
Ja, det gör den, men detta är ett sätt att uppge köldtåligheten i matrealet så det är inte så att man kan lägga sig ute i snön i -17 och inte frysa. Men det är en säck som klarar kalla temperaturer.
MVH Hobbex Kundtjänst"

Kul. "köldtåligheten i materialet"...
 
Hi hi!

Alltså, man kan inte spänna sovsäcken på ryggan och skida ut i -18. Då ramlar sovsäcken i molekyler. Även om man tänkt sig sova inne i stugvärmen.

Detta faktum sällar den till andra Hobbexprylar: Skräp!

(Men Rambokniven jag beställde nån gång på 80-talet
höll iaf i två veckor ;) )

/BAX
 
Allväderskängan Hiker torde väl en gâng för alla ge svaret pà vilken som är den ultimata allround-kängan för svenska förhâllanden.

Även den lite lyxigare Fallskärmskängan verkar praktiskt, vore dock kul att se var i kängan fallskärmen sitter och var man ska dra.

Mvh / Mats
 
katalogen

Jo, førvisso længtade man sig sjuk, luslæste den 3-4 ggr om dagen. Men då var man bara 13 år gammal :)

/Jakob
 
Vilken guldgruva...

Hur har man kunnat missa denna guldgruva!

Det verkar som om Hobbex "produktutvecklare" tagit ett rejält steg framåt i utvecklingen av tält. Deras tält ROBUST FJÄLLTÄLT KEBNE II marknadsförs som ett "Ett tält för dig har högt ställda krav på kvalitet och komfort."
Blev riktigt sugen att köpa tältet när jag läste följande: "Innetält med tak av nylon som kan andas". Hobbex har lyckats utveckla ett levande tält! När ska Hilleberg lyckas slå detta!
 
Re: Vilken guldgruva...

klingstrom; sa:
Hur har man kunnat missa denna guldgruva!

Det verkar som om Hobbex "produktutvecklare" tagit ett rejält steg framåt i utvecklingen av tält. Deras tält ROBUST FJÄLLTÄLT KEBNE II marknadsförs som ett "Ett tält för dig har högt ställda krav på kvalitet och komfort."
När man tänker efter så inser man snabbt att en riktig "karl" klarar sig i vilket fjällväder som helst med enkom hobbex-utrustning!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.